Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مطمئنا شما پیش از خرید منبع آب مثل سایر کالاها، ابتدا دراینترنت کمی جستجو می کنید تا اطلاعاتی نسبی در خصوص کالایی که قصد خرید آن را دارید، بدست آورید. خرید مخزن آب کار چندان راحتی نیست. این کار نیاز به در نظر گرفتن نکات و جوانب زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که مخازن پلی اتیلنی پیشرفت قابل توجهی در این چند سال خیر داشته اند و از جایگاه ویژه ای برای نگهداری مواد غذایی، دارویی، آب شرب و ... برخوردار شدند، توانسته اند توجه خریداران زیادی را به سمت خود جلب کنند. به همین منظور داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید منبع آب برای خرید مطمئن تر کمک می کند.

مسلما هم به اولین نکته ای که برای خرید منبع آب پلاستیکی باید توجه کنید، میزان آب مصرفی است. ظرفیت مخزن به میزان مصرف شما در خانه، باغ یا محل کسب‌وکارتان بستگی دارد. شما می‌توانید با محاسبه میزان آب مصرفی که روی قبض آب درج می شود، متوجه میزان آب مصرفیتان شوید. محاسبه میزان آب مصرفی به شما کمک می‌کند با انتخاب مخزن مناسب، با کمبود آب مواجه نشوید.

بعد از این مرحله انتخاب نوع منبع براساس شکل ظاهری ممکن است کمی شما را گیج کند و از خودتان بپرسید که از بین انواع مخزن آب بیضی، مخزن آب عمودی، مخزن زیرپله و... کدام برای مقصود شما مناسب تر است. در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را در خصوص خرید مخزن عمودی بیان کنیم تا هنگام خرید به این نکات توجه کنید.

مخزن آب عمودی چیست؟

تانکر یا مخزن عمودی به شکل استوانه ای می باشد که بر روی قاعده شان (سطح مقطع گردی که بر روی زمین قرار می گیرد) به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرند.  این مخازن در انواع کوتاه، متوسط و بلند تولید می شوند. مخازن عمودی از پلی اتیلن خطی ساخته می شوند و ساخت آنها بدون درز می باشد. همچنین برای محیط‌های داخلی و خارجی طراحی شده اند و می توانند نیاز شما به ذخیره موقت و طولانی مدت مایعات و مواد جامد را تامین کنند. مخزن آب عمودی هیچ عنصر مضری را در آب ذخیره شده، آزاد یا منتقل نمی کند و برای ذخیره آب آشامیدنی و آب باران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مخزن عمودی با بهره وری و کیفیت بالا می تواند موجب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی شود.

 

استفاده از مخزن عمودی چه مزایایی دارد؟

توزیع یکنواخت

مخازن عمودی نسبت به مخزن افقی، توزیع  فشار یکنواخت‌تری دارند. این خاصیت، مقاومت بیشتری نسبت به مخزن افقی فراهم می‌کند. از این جهت امنیت بیشتری داشته و توانایی بهتری در نگه داشتن مقدار زیادی محصول دارند.

ثبات

مخزن عمودی برای ذخیره مایعات مانند آب یا کودهای مایع، پایداری بیشتری دارد. یکی از جنبه‌های اصلی در طراحی این مدل مخزن ها، توانایی قرار دادن مخزن بر روی یک سطح صاف و سفت است.

صرفه جویی در هزینه

هرچه قطر مخزن بزرگتر باشد، ضخامت دیواره‌ها نیز باید بیشتر باشد (به دلیل بار هیدرواستاتیک است). در مخزن آب عمودی، فقط باید سطح مقطع آن در قسمت پایین ضخیم‌تر از دیواره‌هایش باشد. به همین علت مخزن پلی اتیلنی عمودی، عموما قیمت پایین تری نسبت به مخزن افقی دارد.

افزایش راندمان

یکی دیگر از مزیت های مربوط به طراحی کارآمد مخزن عمودی، ارتفاع آن است که دارای انرژی بالقوه بیشتری است که از طریق استفاده از گرانش به کاهش هزینه پمپاژ کمک می کند.

نیاز به فضای کمتر

فضایی که توسط مخزن عمودی اشغال می شود، بسیار کمتر از مخزن آب افقی است و در نتیجه فضای کار شما را برای تجهیزات، بیشتر باز می کند. اگر انبار یا منطقه تولید شما بتواند از مخازن ذخیره سازی عمودی پشتیبانی کند، باعث می شود فضای شما در تنظیم تجهیزات بیشتر شود و در اشغال فضای شما صرفه جویی شود. ابعاد مخازن عمودی سبب می شود تا عبور از درب های باریک راحت تر باشد و معمولاً برای نصب در اتاق های تاسیسات و یا زیرزمین و پارکینگها از مخازن عمودی استفاده می شود. البته به شرط اینکه از لحاظ ارتفاع محدودیت خاصی وجود نداشته باشد.

به طور کلی استفاده از مخزن عمودی از نظر طراحی، بهره‌وری هزینه، سطح مقطع، مقاومت و بازده بار هیدرواستاتیک، سودمندتر است.

معایب مخزن عمودی

امکان بازرسی سخت تر

ارتفاع بالای مخازن عمودی خصوصاً در حجم های بالا امکان مشاهده داخل مخزن را بدون استفاده از نردبان غیر ممکن می سازد. همین مورد شاید سبب شود برای بازرسی های دوره ای حوصله به خرج ندهید و از تمیزی و نظافت داخل مخزن چشم پوشی کنید.

عدم مقاومت در برابر آتش سوزی

به دلیل جنس (پلاستیک) به کار رفته در ساخت این مخازن، در برابر آتش سوزی مقاوم نیستند.

*همچنین این مخازن به دلیل مرتفع بودن در هنگام وزش باد شدید امکان افتادن آنها نیز وجود دارد. به همین دلیل استفاده از این تانکرها در پشت بام توصیه نمی شود.

بیشترین کاربرد مخزن آب عمودی در موارد زیر است:

ذخیره آب آشامیدنی صنایع غذایی برنامه های برداشت آب باران کشاورزی و آبیاری آبرسانی موقتی ذخیره آب برای دام برنامه های مهندسی عمران ذخیره انبوه

 

شرایط گارانتی منبع آب عمودی به چه صورت است؟

برای گارانتی و ضمانت هر نوع منبع آبی حتما برگه ضمانت نامه را از فروشنده بگیرید و برگه ضمانت نامه را مادامی که از مخزن استفاده میکنید به همراه داشته باشید. نکته بسیار مهم دیگر برای گارانتی مخزن عمودی، صاف بودن و تراز بودن سطح زیر آن و زیرسازی درست این مخازن است. در صورت رعایت شرایط نصب و نگهداری که به صورت دستورالعمل توسط نمایندگان مجاز شرکت تهران پلیمر یارا همراه محصولات ارائه می شود، کلیه محصولات از 10 سال گارانتی برخوردار می باشند. گارانتی شامل 4 سال ضمانت تعویض و 6 سال ضمانت تعمیر است. همچنین محصول خریداری شده تا 15 سال شامل خدمات پس از فروش می باشد.

خرید مطمئن از فروشگاه معتبر

اما آخرین و مهم‌ترین قسمت خرید منبع آب، پیدا کردن نمایندگی‌های معتبر فروش مخزن پلی اتیلن است. در هنگام خرید مخازن باید به مواد اولیه، طول عمر، استاندارد و پروانه بهداشت دقت نمود. شما می‌توانید از نمایندگان معتبری که به صورت خرده فروشی یا فروش آنلاین فعالیت کنند، خرید کنید. نزدیک بودن محل ارسال مخزن به محل مورد نظر شما به دلیل حمل ایمن‌تر و ارزان‌تر، می‌تواند در انتخاب نمایندگی مورد نظر به شما کمک کند.

فروشگاه اینترنتی البرز مخزن، نماینده رسمی شرکت تهران پلیمر یارا در غرب استان البرز (هشتگرد) یکی از گزینه های خرید منبع آب پلاستیکی پیش روی شماست. فروشگاه البرز مخزن علاوه بر امکان ارسال سریع محصولات به استان‌های البرز، تهران و قزوین، آماده ارائه خدمات مختلف نظیر مشاوره‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه صنعت مخازن ذخیره‌سازی و مخازن پلی اتیلن است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار مخزن آب مخازن عمودی میزان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است

آخرین گزارش مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته با موجودی ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعبی کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین خروجی سد‌ها برای تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۳ درصدی داشته و از ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار منتهی به ۱۶ اردیبهشت، موجودی سد‌ها در سال آبی جاری به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده که در مقایسه با موجودی ۳۱، ۹۷ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱ درصد افزایش داشته و به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده است.

بر این اساس ۱۱ سد کشور دارای پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند و تنها سد کشور که موجودی آن تک رقمی و تنها ۷ درصد است، سد دوستی در استان خراسان رضوی است. مجموع ۵ سد پایتخت نیز با موجودی ۴۸۷ میلیون مترمکعبی به پرشدگی ۲۶ درصدی رسیده که همچنان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۱.۳ میلیمتر ۱ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۸۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها