Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:25:15 GMT

نخبه‌های علاقمند وارد نظام تعلیم و تربیت شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۶۳۰

نخبه‌های علاقمند وارد نظام تعلیم و تربیت شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین افلاکی‌فرد در آئین استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان فارس با بیان اینکه حاصل تعلیم و تربیت ماندگار است، عنوان کرد: معلم نمی‌تواند بدون دغدغه دانش آموز و رفع مشکلات جامعه باشد.

او خطاب به دانش آموزان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان، افزود: در مسیری قرار گرفته‌اید که راه علم و دانش است و هرچه آموخته‌ها افزایش یابد، فردا کاربردی تر می‌شوند و می‌توان آن را انتقال داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس همچنین این دانشگاه را، دانشگاهی راهبردی ذکر و خاطرنشان کرد: در سال ٩٧ مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تهران صحبت کردند و اگر توصیه ایشان نبود امروز وضعیت است دانشگاه تغییری نکرده بود؛ بسیاری از پیشکسوتان تلاش کردند تا این دانشگاه بماند.

افلاکی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال فارس بیش از ١٢ هزار معلم کمبود دارد، گفت: مقصر این موضوع مدیران ارشدی است که سال‌های وزیر و معاون وزیر بودند اما برای تربیت نیروی انسانی برنامه‌ریزی نکردند.

او با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از دانشجویان سال چهارم این دانشگاه بخشی از کمبود معلم در استان جبران شود، گفت: خروجی این دانشگاه به گونه‌ای است که همه مناطق آموزش و پرورش راضی هستند و به دنبال جذب بیشتر این دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس اعلام کرد که هم‌اکنون ۸ هزار دانشجوی ماده ٢٨ که از طریق آزمون‌های استخدامی دولت وارد این دانشگاه شده و ٥٢٠٠ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تعهد این دانشگاه، در استان فارس در حال تحصیل هستند.

افلاکی‌فرد خاطرنشان کرد: فارس پس از تهران مقام دوم دانشگاه فرهنگیان کشور به لحاظ تعداد مراکز و دانشجویان دارد.

او با بیان اینکه استان فارس پتانسیل جذب بیشتری دارد و در این صورت هم کمبود جبران می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با بهبود وضعیت بیماری کرونا، شاهد برگزاری کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها باشیم.

کد خبر 5331532

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان معلمان نخبگان ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت آمار کرونا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه شیراز ایلام شیوع کرونا زلزله عکس استانها دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، «سینما زاویه» به تهیه‌کنندگی رقیه زهرا پرندآور امشب شانزدهم اردیبهشت ماه با نگاهی به فیلم «مست عشق» به بحث و بررسی درباره تعلیم و تربیت از نگاه سینما می‌پردازد.  

اجرای این برنامه به عهده وحید رونقی است و در میز سینمای ایران فیلم «مست عشق» با حضور زینب احقر مدرس دانشگاه و محمد قربانی منتقد سینما مورد بحث قرار می‌گیرد.   

در بخش دیگری از این برنامه حسام آبنوس با واکاوی «مست عشق» و «کیمیا خاتون» روایت سینما از معلم عشق را بررسی می‌کند.  

میز سینمای جهان این هفته «سینمازاویه» به فیلم «جاماندگان» محصول ۲۰۲۳ می‌پردازد.  

فاطمه دلاوری پاریزی در بخش دیگری از برنامه با عنوان «تعلیم و تربیت به سبک پاندای کنگ‌فوکار» موضوع تعلیم و تربیت را در سینمای کودک و برای کودکان بررسی می‌کند.  

بحث‌ و گفت‌وگو درباره اخبار سینمای ایران در این هفته بر عهده الهه زواره‌ئیان خبرنگار سینمایی است.  

«سینما زاویه» به سردبیری مریم شوندی و پیمان خزلی و تهیه‌کنندگی رقیه پرندآور، یکشنبه شب‌ها از ساعت ۲۲ روی موج رادیو گفت‌وگو می‌رود.

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان