Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اورژانس ۱۱۵ در اقدامی ارزشمند اتوبوس آمبولانسی در میدان هفت تیر یاسوج برای تسریع در روند واکسیناسیون مستقر کرده است.

جهانبخش وحدت نژاد گفت: در راستای طرح واکسیناسیون عمومی توسط سازمان اورژانس کشور، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در میدان اصلی شهر( هفت تیر) مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این محل واکسن کرونا برای کلیه همشهریان تزریق می‌شود، افزود: پیش از حضور فرد در داخل اتوبوس آمبولانس، کدملی و مشخصات هویتی وی بررسی و در سامانه ثبت می شود و پس از آن کار تزریق واکسن کرونا انجام خواهد شد.

اما عبدالصاحب مسعودی‌نیا کارشناس مسئول واکسیناسیون شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر در اتوبوس آمبولانس واکسینه می‌شوند، گفت: استقبال مردم از اتوبوس خوب بوده است، البته هدف استقرار این اتوبوس واکسینه شدن اصناف، بازاریان و کسانی که به دلیل مشغله کاری دسترسی به مراکز تجمیعی ندارند است.

وی بیان کرد: فصل سرما در پیش است و مراکز تجمیع پاسخگو نیست پیشنهاد می‌کنیم سالنی در مرکز شهر راه‌اندازی شود تا اتوبوس آمبولانس اورژانس در محله‌ها مستقر و محله‌محور شود. اتوبوس که به سمت محله‌ها برود یا زنگ خانه‌ها را به صدا درمیاوریم یا اینکه از طریق آمبولانس اعلام می‌کنیم که مردم در جریان باشند.

 

وی با اشاره به استقرار تیم‌های سیار برای واکسیناسیون گفت: افراد معلول و زمین‌گیر، مراکز نگهداری معلولان، مراکز ترک اعتیاد، سازمان‌ها و ادارات، بیماران اعصاب و روان، سالمندان، معلولان ذهنی، نیروهای دادگستری و نیروی انتظامی به وسیله تیم‌های سیار واکسیناسیون شدند.

وی در خصوص واکسیناسیون افرادی که به دلیل شرایط خاص نمی‌توانند به مراکز مراجعه کنند، گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر واکسیناسیون جانبازان و کسانی که توانایی مراجعه را ندارند که انجام نداده باشیم. سایر درخواست‌ها را هم در صورت اطلاع سازمان، اداره یا خانواده انجام می‌دهیم.

کارشناس مسئول واکسیناسیون شهرستان بویراحمد با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون شهرستان بویراحمد ۷۵ درصد رسیده، گفت:  توصیه می‌کنیم گروه‌های جا مانده تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند، برخی‌ها ناآگاهانه و برخی هم اگاهانه در فضای مجازی مطالب کذب و غیرعلمی مطرح می‌کنند که افراد از تزریق واکسن منصرف شوند تحت تاثیر این گروه‌ها قرار نگیرند و هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اورژانس کشور واکسن اورژانس اتوبوس آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته