Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته واشنگتن پست، پاول باب وودوارد روزنامه نگار را در جریان مشکلات سلامتی‌اش گذاشته و به او توصیه کرده که برایش متاسف نباشد.

پاول که از سرطان و پارکینسون رنج می‌برد، گفته است: برای من متاسف نباشید ، به خاطر خدا. من (تقریبا) ۸۵ ساله هستم. یک روز از زندگی خود را برای مبارزه با این دو بیماری از دست نداده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط خوبی هستم.

پاول ، اولین وزیر خارجه سیاه پوست ایالات متحده و رئیس ستاد مشترک ارتش ، روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از کووید -۱۹ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

او در این گفتگو درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: فکرش را می‌کردم که باید در نهایت افغانستان را ترک کنیم. من می‌دانستم قادر به شکست دادن آنها نخواهیم بود. در افغانستان هرگز برنده نمی‌شدیم، این افغان‌ها بودند که پیروز شدند.

وی گفت: آنها صدها نفر مایل به جنگیدن و کشته شدن برای کشور خود دارند. به همین دلیل من هیچ مشکلی با خروج ندارم. ما نمی‌توانیم تعداد ۱۰۰ هزار نیرو را به صدها تن برسانیم و بعد انتظار پیروزی داشته باشیم.

او درباره چین و کره شمالی نیز گفت: چین هرگز به ما اجازه نخواهد داد تا جنگی را با کره شمالی آغاز کنیم. آن‌ها کره شمالی را دوست خود می‌دانند و از طرفی هم کره شمالی آزار و اذیتی به ما ندارد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هرگز قصد حمله به آمریکا را نخواهد داشت زیرا او می‌داند که این قضیه خودکشی است. من همین حس را نسبت به ایران و روسیه دارم. آن‌ها توان اقتصادی این کار را نخواهند داشت.

پاول درباره اتفاقات ۶ ژانویه در کنگره آمریکا گفت: افتضاح بود. ترامپ قصد سرنگونی دولت آمریکا را داشت. او گفت: آنچه اتفاق افتاد "وحشتناک" بود. ترامپ برای سرنگونی دولت وارد آنجا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کالین پاول کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • (ویدئو) زهره حمیدی روی تخت بیمارستان؛ برایم دعا کنید
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل