Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@16:39:17 GMT

(تصاویر) رونمایی سازنده آیفون از سه خودروی برقی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۵۸۸۱

(تصاویر) رونمایی سازنده آیفون از سه خودروی برقی

فرارو-در ماه‌های گذشته شایعات فراوانی مطرح بود که شرکت چینی فاکسکان Foxconn که بزرگترین تولید کننده قطعات کامپیوتری جهان و همچنین بازوی اصلی شرکت اپل در تولید گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، قصد دارد وارد عرصه خودروسازی شود و اکنون این شرکت نخسیتین دستاورد‌های خود در این عرصه را با معرفی سه خودروی تمام برقی، به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، ورود غول‌های فعال در حوزه فناوری همچون اپل و گوگل به عرصه خودروسازی، مدتهاست که به بخشی جذاب از اخبار فناوری بدل شده، اما اخیراً این عرصه شاهد حضور مهمانی جدید و حتی عجیب بوده است. شرکت فاکسکان Foxconn، بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان که البته به عنوان سازنده اصلی گوشی‌های آیفون نیز مطرح است، حالا فراتر از همکار آمریکایی خود با سه خودروی تمام برقی وارد این صنعت شده است. این شرکت اخیراً با همکاری خودروساز تایوانی Yulon Motor Co Ltd از سه خودرو برقی با نام‌های Foxconn Model C، Model E و Model T رونمایی کرد.

این نامگذاری برای اولین خودرو‌های فاکسکان نباید چندان تعجب آور باشد چراکه می‌توان تصور کرد که این نامگذاری نهایی نخواهد بود. نکته جالب توجه این است که خودروسازی فورد نیز در نخستین سال‌های فعالیت خود، برای اولین خودروهایش از همین نام‌ها بهره گرفته بود و جالب بودن قضیه از ان جهت است که فورد نیز یکی از همکاران فاکسکان در این پروژه است. این خودرو‌ها در جریان رویداد جهانی Hon Hai Tech Day 2021 رونمایی شدند که طی آن شرکت سازنده اعلام کرد می‌خواهد «تولید کننده جهانی نسل بعدی خودرو» شود.

با نگاهی به این سه خودرو می‌توان فهمید که این سه خودرو شامل یک کراس اوور جمع و جور با نام مدل C، یک سدان با نام مدل E که با همکاری Pininfarina طراحی شده است و مدل T که در واقع یک اتوبوس است. انتظار می‌رود فاکسکان این سه خودروی تمام برقی خود را تا سال ۲۰۲۳، حداقل در تایوان به فروش برساند. البته فاکسان برای تحقق اهداف خود در عرصه خودرو سازی، اقدامات خود را تنها در همکاری با چند تولید کننده خودرو محدود نکرده است. این شرکت در راستای همین برنامه خود، به تازگی موفق به خریداری یکی از کارخانه‌های استارت آپ آمریکایی Lordstown Motors با قراردادی به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار، در اوهایو شده است. علاوه بر این، فاکسکان در اوایل سال جاری میلادی یک کارخانه تراشه سازی در تایوان را نیز خریداری کرد.

در خصوص مشخصات اصلی اولین خودرو‌های فاکسکان نیز باید گفت که این شرکت هنوز علاقه‌ای به افشای تمام مشخصات اصلی این خودرو‌های برقی ندارد. با این حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که کراس اوور این شرکت قادر است سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۸ ثانیه طی کند. همچنین گفته می‌شود که شعاع حرکتی این خودرو حدود ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) خواهد بود. در مورد سدان فاکسکان هم ادعا شده که که قدرتی در حدود ۷۵۰ اسب بخار (کیلووات) دارد و می‌تواند در ۲.۸ ثانیه حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

تصاویر اولین خودروهای ساخت شرکت فاکسکان

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: فاکسکان خودروی برقی اپل اولین خودرو سه خودروی سه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟