Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@00:29:20 GMT

۸ شهر بزرگ کشور در تنش آبی شدید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۶۸۵۳

۸ شهر بزرگ کشور در تنش آبی شدید

 وزیر نیرو گفت: هشت شهر بزرگ کشور در تنش آبی شدید قرار دارند و در حال حاضر فقط ۱۸ میلیارد متر مکعب آب، در سدهای کشور ذخیره شده است.

علی‌اکبر محرابیان سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان، اظهار کرد: سال گذشته آبی که ۲۷ روز است از آن عبور کرده‌ایم، خشک‌ترین سال در ۵۲ سال گذشته بوده و شرایط سختی را تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرابیان تصریح کرد: نسبت به ۵۰ سال گذشته ۳۷ درصد کاهش بارش داشتیم و در حالیکه امکان ذخیره سازی ۵۰ میلیارد متر مکعب آب را در سدهای کشور داریم در حال حاضر فقط ۱۸ میلیارد متر مکعب آب، در سدهای کشور ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید آب در بخش‌های مختلف به نحو مطلوب تامین شود، ادامه داد: ۹۰ درصد آب در مصارف کشاورزی است که اگر با رعایت الگوی کشت و الگوی فصل، اقدام به کشت محصولاتی با مصرف کم آب داشته باشیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته مصرف آب سالانه از ۷۸ میلیارد متر مکعب به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب رسیده و در حال حاضر، هشت شهر بزرگ، دارای تنش شدید آبی هستند که  همدان نیز جزو این هشت شهر است.

محرابیان ادامه داد: برای حل مشکل آب در همدان با همکاری قرارگاه خاتم، در دو فاز آب سد تالوار را به همدان، منتقل خواهیم همچنین استفاده از منابعی که به صورت اضطراری در همدان، آغاز شده باید تا قبل از فصل گرما، قطع شود.

وی خاطرنشان کذد: شاخص برخورداری استان همدان از آب شرب و فاضلاب، بیش‎‌تر از میانگین کشوری است و در موضوع فاضلاب، همدان باید الگویی برای سایر شهرها شود و حتی می‌توان از گاز متان خروجی تصفیه خانه با استفاده از توربین، برق تولید کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید و مصرف برق در استان همدان، تراز است، گفت: ظرفیت خوبی در همدان وجود دارد و پیشنهاد من این است که همدان در حوزه انرژی تجدیدپذیر پیشرو شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر نیرو تنش آبی شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم

بارش شدید و رگباری باران در استان چهارمحال و بختیاری باعث خسارات به عشایر این استان در شهرستان کوهرنگ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سامانه بارشی از روزهای اخیر در استان چهارمحال و بختیاری فعال و از روز گذشته نیز در برخی مناطق این استان تشدید و تقویت شد.

شدت این سامانه بارشی تاکنون باعث وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف این استان از جمله عشایر استان شده است، همچنین روز گذشته بارش برف در گردنه چری در شهرستان کوهرنگ اتفاق افتاد‌.

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص، اظهار داشت: در روزهای اخیر و امروز شاهد بارش‌های شدید باران در اکثر مناطق استان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران باعث وارد شدن خسارت به عشایر استان شد، بیان کرد: رعایت نکردن تقویم کوچ توسط عشایر باعث شد بارش باران خساراتی به دام و معیشت آن‌ها وارد کند.

به گزارش تسنیم، بارش‌های شدید در مناطق عشایری باعث شد عشایر در راهدارخانه‌ها از جمله راهدارخانه گردنه چری اسکان داده شوند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان