Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: انتقال آب از سد تالوار نیازمند تخصیص ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا جانباز عصر امروز در جلسه  شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان  اظهار داشت: وضعیت خشکسالی در طول 50سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برنامه‌ریزی های انجام شده افزود: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است تا مشکلی متوجه شهر ها و روستاهای کشور نباشد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیح داد:  ما از پنج ماه پیش با توجه به عدم بارش ها، کاهش برداشت از سد اکباتان  همدان را در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد:بر همین اساس میزان برداشت از این منبع را از  1200لیتر بر ثانیه به 700لیتر در ثانیه کاهش دادیم تا چاه‌های جایگزین به کمک بیایند.

این مقام مسئول درباره طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان نیز اعلام کرد:  انتقال آب از سد تالوار نیازمند تخصیص 1300میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت: سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از این مسیر وجود دارد که بر همین اساس دو مخزن از مخازن این ایستگاه‌ها به صورت پیش ساخته  تهیه خواهد شد.

جانباز اظهار داشت:همچنین  این خط نیازمند90کیلومتر خط انتقال برق  است که با بهره گیری از دیزل ژنراتورهای سیار این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی  با اشار ه به لزوم اجرای 10کیلومتر خط انتقال در این مسیر بیان کرد: در نظر داریم برنامه زمانبندی ضربتی آبرسانی از سد تالوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر شود‌.

تداوم صدور قبض‌های آب نجومی در کاشان/چرا آبفا در سیاست صدور قبوض تجدید نظر نمی‌کند؟وزیر نیرو از طرح آبرسانی به همدان بازدید کردشبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان سمنان اصلاح شود

مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با این توضیح که تنها بخشی از عملیات لوله‌گذاری تصفیه‌خانه باقی مانده که با تلاش شبانه روزی می‌توان پیش از آغاز فصل گرما 600 لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل کرد مطرح کرد:به منظور گذر از این بحران نیازمند همراهی مردم هستیم.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال آب سد تالوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد