Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری از شناسایی عوامل انتشار بوی نامطبوعی شبانه در بخش فشافویه و ارائه توصیه‌های لازم به تمامی واحد‌های آلاینده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، یک ماه از انتشار بوی نامطبوع در فشافویه سپری شده و پیگیری‌های متعددی از مسئولان این بخش در جهت حفظ حقوق عامه صورت گرفت اما اغلب اظهار بی‌اطلاعی و موقتی بودن این معضل را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای نخست مردم از انتشار بوی نامطبوعی که شباهتی با بوی گاز داشت گلایه داشتند و تصاویری را از خودروهای حامل مواد شیمایی به ثبت رساند.

معضل بوی نامطبوعی که باعث نارضایتی شدید مردم شده است به تشخیص کارشناسان در صورت استمرار موجب مشکلات پوستی و تنفسی برای مردم این محدوده خواهد شد.

به گفته رئیس اداره محیط زیست منابع انتشار بوی نامطبوع شناسایی شده و از این پس تحت نظارت کارشناسان این اداره فعالیت خواهد داشت لذا امیدواریم از انتشار این بو نیز کاسته شود.

 علیرضا فاضلی ظهر امروز با اشاره به انتشار بوی نامطبوع ناشی از مواد آلاینده در بخش فشافویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارش‌های متعددی از انتشار بوی نامطبوعی در بخش فشافویه از سوی مردم، رسانه‌ها و مسئولان اعلام شد لذا به منظور بررسی بیشتر دو تیم کارشناسی در ساعات مختلف به محل اعزام شدند.

وی افزود: کارشناسان اعزامی حین گشت‌زنی موفق به شناسایی 2 واحد تولیدکننده مواد شیمیایی شدند که منابع انتشار بوی نامطبوع در فشافویه است.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: در گشت شبانه کارشناسان نیز واحد تولیدی دیگری شناسایی که پس از بررسی تخلف و عملکرد غیراصولی این واحد محرز شد لذا برخوردها و توصیه‌های لازم به تمامی واحد‌های آلاینده اعلام شد.

فاضلی تصریح کرد: فعالیت این واحدهای مواد شیمیایی همچنان ادامه دارد اما عملکرد خود را اصلاح کردند و تخت نظارت کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان ری فعالیت می‌کنند.

بوی نامطبوع فاضلاب "دهدشت" صدای مردم را درآورد/ شهرداری: کمبود نیروی خدماتی داریمدادگستری اهر برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب و آبیاری باغات با آب‌های آلوده دستور پیگیری دادمنابع انتشار بوی نامطبوع در ‌کنگان و عسلویه شناسایی شد / شکایت محیط زیست از صنایع

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرک صنعتی شمس‌آباد و اطراف این شهرک واحدهای تولیدی مواد شیمیایی زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه به دلیل کمبود بارش باران آلودگی هوا نیز بیشتر خواهد شد، گشت‌های اداره محیط زیست در این مناطق همچنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره محیط زیست شهرستان ری انتشار بوی نامطبوع بوی نامطبوعی مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: در این موزه بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره دار به نمایش درآمده است.

غلامرضا زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، بیر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیل این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقه مندان دایر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند