Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حمید شهریارى دبیرکل مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامی در سى و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامى گفت: به همه دوستان خوش آمد مى گویم، در این کنفرانس امسال ٤١٤ سخنرانى در کانال اول و ١٠٠ سخنرانى در کانال درم عرضه خواهیم کرد.

وى افزود: استکبار جهانى به رهبرى غرب تلاش می‌کند جنگ هاى زیادی بین مسلمانان شعله‌ور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها می‌خواهند در جهان اسلام بمانند و از این منطقه خارج نشوند.

دبیرکل مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: برخی از رهبران دنیا و برخى از علما در جهان اسلام وجود دارند که مى خواهند با عادى کردن روابط با صهیونیست‌ها بین امت اسلامى تفرقه بیاندازند. متاسفانه برخى از افراط گریان شیعه هم تلاش مى کنند امت اسلامی را تحریک کنند.

وی ادامه داد: عدم وجود حاکمیت دینى در برخى از کشورهاى اسلامى که حقوق مردم را در نظر نمى گیرند باعث تفرقه مى شود، همچنین دیدگاه‌هاى قومى گرایی در جهان اسلامى، درگیرى هاى حزبى در برخى کشور‌ها هم موجب بدگمانى در بین امت اسلامى مى شود، بنابراین باید براى حل مشکلات تلاش کنیم.

شهریاری با اشاره به نکاتى که تفرقه از بین مى برد، تصریح کرد: با مقاومت از طریق تقویت امت اسلامى در برابر سلطه گویى جهان غرب مى توان از تفرقه دورى کرد، همچنین وحدت مستلزم وجود مردم قوى است و ما تجربه ارزشمندى که در برابر صدام و داعش داشتیم می‌توانیم به محقق شدن وحدت کمک زیادى کنیم.

وی اضافه کرد: علما باید تلاش کنند تا از گام برداشتن در برابر جهان اسلام دور باشند و به مردم امر به معروف و نهى از منکر کنند. باید تلاش کنیم از مسائل اختلافى دور باشیم و به سمت وحدت حرکت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم مسلمانان جاهل را آموزش داده و از لحاظ اعتقادى تقویت کنیم، همچنین رقابت در بین امت اسلامى باید بین کشورهاى اسلامى سازنده باشد و از رقابتى که مردم را متفرق مى‌‎کند دور باشیم.

شهریارى در پایان افزود: در امت اسلامى هر کشور باید تجربیات خود را در خدمت کشورهاى دیگر بگذارد. از دوستانى که به ما در جهت برگزارى این همایش کمک کردند، تشکر مى‌کنیم.

انتهاى پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وحدت اسلامی مسلمانان امت اسلامى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات، تقوا را بالاترین درجه فقه و فهم حقایق عالم دانست و اظهار کرد: رعایت تقوا باید در نهان و آشکار، دور از چشم مردم و در انظار مردم صورت گیرد و در همه جا باید مراقب آن بود.

وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری، شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز و روز معلم، ادامه داد: معلمان در کنار آموزش، وظیفه خطیر تزکیه و تربیت فرزندان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، افزود: نگاه دنیای مادی به کار و کارگر، نگاه ابزاری است چرا که کارگر، تولید ثروث می‌کند و کار و کارگر به خودی خود ارزش ذاتی دارد.

حجت الاسلام ربانی، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تضمین امنیت شغلی قشر کارگر، گفت: مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی کارگر به افزایش سطح کیفی کارگر و پیشرفت کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: ورزش باید با اخلاق، مروت، جوانمردی، ادب و ایثار عجین باشد که این در ورزش پهلوانی تجلی بیشتری دارد و باید اذعان کرد که قهرمانان واقعی، شهدای ورزشکار هستند که در کنار ورزش با ایثارگری، جان خود را در راه اسلام و برای دفاع از میهن هدیه کردند.

خطیب جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز شوراها، اظهار کرد: شوراها تجلی مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و پیشرفت کشور هستند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور پاکستان بعد از عملیات وعده صادق، ادامه داد: این سفر در راستای تحکیم روابط با همسایگان انجام شد که استقبال مردم پاکستان از رئیس جمهور، نشان از جایگاه ایران و قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به مواجهه اسرائیل و استکبار جهانی با چالش‌های مختلف، افزود: این چالش‌ها نشان از ضعف جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا است و
شکست‌های پی در پی که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به ویژه در عملیات وعده صادق با آن مواجه شده‌اند، هیمنه اسرائیل و آمریکا را در هم شکسته است.

ربانی موضوع عملیات وعده صادق را شکست استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: کشورهای بسیاری در منطقه و خلیج فارس با پشتیبانی‌های خود پای کار آمدند تا کشور ما نتواند در این عملیات پیروز شود اما نتوانستند مانع قدرت‌نمایی فرزندان ایران اسلامی باشند که تبدیل به چالشی بزرگ برای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به اینکه فلسطین و جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است، گفت: چالش دیگر رژیم صهیونیستی، شکست رسانه‌ای آن است چرا که در رسانه‌ها و نگاه مردم جهان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، استکبار جهانی و حامیان آنها بی آبرو شده‌اند و حمایت از رژیمی که در این مدت بیش از ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است، حمایت از بی‌آبرویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی بیش از اینکه حامی و حافظ منافع آمریکا در منطقه باشد، وبال گردن آمریکا شده است، ادامه داد: تظاهرات ملت‌ها در حمایت از فلسطین، چالش دیگر رژیم صهیونیستی است و در دانشگاه‌های مهم و بزرگ آمریکا نیز دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین اعتراض می‌کنند که نشان از ضعف استکبار است.

کد خبر 6089047

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار