Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه با مقامات امارات در مورد چالش های امنیتی منطقه و برجام گفت و گو کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه با مقامات امارات در مورد چالش‌های امنیتی منطقه و برجام گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفتگو خواهد کرد.
 دفتر نمایندگی آمریکا در امارات در پیامی توییتری نوشت: مالی و "دانیل بنایم" معاون وزیر امور خارجه در امور شبه جزیره امروز ملاقات‌های با "شیخ طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری داشته اند تا در مورد تعهد مشترک خود نسبت به راه حل های دیپلماتیک در مورد چالش‌های امنیتی منطقه بپردازند.
در این دیدار، درباره برنامه های هسته ای ایران نیز گفت وگو شده است.
مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفت و گو خواهد کرد.
این مقام وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در توییتر نوشت که مشتاقانه در انتظار سفر به امارات، قطر و عربستان سعودی از 15 تا 21 اکتبر هستم.
وی تصریح کرد در این سفر در مورد مسائل منطقه‌ای و تلاش ما برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به برجام گفت و گو خواهم کرد.
به گزارش وزارت خارجه آمریکا، سفر این مقام آمریکایی به این سه کشور منطقه از امروز جمعه 15 اکتبر تا 21 اکتبر (23 تا 29 مهرماه) بطول خواهد انجامید.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رابرت مالی در این سفر با شرکای ما درباره ایران و فعالیت های منطقه ای آن و نیز تلاش برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به تعهدات برجامی بحث و گفتگو می کند.
رابرت مالی روز چهارشنبه در اندیشکده کارنگی اذعان کرد ایران تا زمانی که آمریکا از توافق برجام خارج نشده بود، به تعهدات خود در برجام عمل می کرد. اگر دولت پیشین آمریکا از برجام خارج نشده بود ما در این نقطه نبودیم.
این روزها در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین، آمریکا، اروپا و منطقه شاهد رفت و آمدهای بسیار دیپلمات ها و سیاستمدارانی است که از طریق دیپلماسی پیدا و پنهان در تلاش برای تاثیر گذاری در این مسیر هستند.

آمریکا: برگزاری مذاکرات بروکسل درباره برجام ضروری نیست
«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران خواستار برگزاری مذاکراتی در بروکسل پیش از آغاز مذاکرات وین است گفت: «ایالات متحده به روشنی گفته که مقصدی که دنبال آن هستیم در وین است و ما به دنبال یک گام واسطه‌ای در بروکسل نیستیم.ما فکر نمی‌کنیم هیچ جلسه‌ای در مورد مذاکرات هسته ای ایران بروکسل ضروری باشد.»
 سخنگوی وزارت آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران درباره مذاکرات احیای برجام و گفت‌وگوها در بروکسل واکنش نشان داد و گفت، آمریکا نسبت به مذاکرات احیای برجام با ایران بدبین نیست، اما این گفت‌وگوها نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد.
به گزارش منابع خبری، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران خواستار برگزاری مذاکراتی در بروکسل پیش از آغاز مذاکرات وین است گفت: «ایالات متحده به روشنی گفته که مقصدی که دنبال آن هستیم در وین است و ما به دنبال یک گام واسطه‌ای در بروکسل نیستیم.ما فکر نمی‌کنیم هیچ جلسه‌ای در مورد مذاکرات هسته ای ایران بروکسل ضروری باشد.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود که درباره مذاکرات برجام با ایران بدبین نیست، اما این گفت‌وگوها نمی‌تواند به‌طور نامحدود ادامه یابد.
ند پرایس گفت، واشنگتن نه خوش بین و نه بدبین است ، بلکه درباره دور جدیدی از مذاکرات با ایران درباره بازگشت به برجام صرفا دور اندیش است.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه برای گفت‌وگو با ایران قبل از برگزاری مذاکرات وین درباره برجام اعلام آمادگی کرد. ساعاتی قبل‌تر، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه روز پنجشنبه با ایران در بروکسل درباره از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگویی برگزار نخواهد کرد.
«نبیلا ماسرالی» سخنگوی اتحادیه اروپا در همین خصوص گفت: «روز پنجشنبه جلسه‌ای برگزار نخواهد شد.»

فرانسه: ایران به نقض برجام پایان دهد
وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که ایران باید «به اقدامات خطرناکش که ناقض توافق هسته‌ای (برجام) است، پایان دهد».
 شبکه العربیه نوشت: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که ایران باید «به اقدامات خطرناکش که ناقض توافق هسته‌ای (برجام) است، پایان دهد».
اظهارنظر تازه دولت فرانسه درباره ایران در شرایطی مطرح شده که این کشور غربی امضاکننده برجام، طی سال‌های اخیر تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای سال 2015 میان ایران و گروه 1+5 را انجام نداده و دائما از ایران خواسته که به صورت یکجانبه تعهدات این توافق را اجرا کند.
فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه و چین در سال 2015 با ایران توافق برجام را امضا کردند و قرار شد در ازای تعهد تهران به محدودیت‌های اعمالی این توافق، ایران از مزایای اقتصادی این توافق بهره‌مند شود اما به رغم پایبندی ایران به برجام، طرف‌های غربی به تعهدات و وعده‌های خود برای انتفاع اقتصادی ایران عمل نکردند.
روند عدم پایبندی طرف‌های غربی به برجام با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، اقدام او در خارج کردن آمریکا از این توافق و اعمال کارزار فشار حداکثری، شدت گرفت.
سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در ابتدای خروج آمریکا از برجام از این اقدام انتقاد کردند و گفتند که همچنان به این توافق پایبند هستند و به ایران وعده‌هایی درباره راه اندازی ساز و کار موسوم به «اینستکس» دادند اما حمایت پاریس، لندن و برلین از برجام تنها به حمایت کلامی بسنده شد.
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تداوم نقض عهد غربی‌های عضو برجام، با استناد به بند 36 این توافق به صورت گام به گام تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داد و سرانجام در گام ششم و نهایی اعلام کرد، دیگر به محدودیت‌های برجام پایبند نیست.
جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرده است که در صورت اجرای تعهدات برجام از سوی دیگر طرف‌ها و راستی آزمایی درباره این موضوع، ایران هم بار دیگر تعهدات برجامی خود را انجام خواهد داد.

رایزنی رابرت مالی و فواد حسین درباره روابط ایران_آمریکا
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه عراق دیدار و درخصوص مناسبات ایران و آمریکا و آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.
به گزارش سایت وزارت خارجه عراق، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اکنون در منطقه به سر می برد با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در ابوظبی دیدار و رایزنی کرد.
بنا بر اعلام طرف عراقی، این دو درخصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین روابط ایران و آمریکا و راه های فعال کردن "گفت وگوهای مقدماتی که پیش از این انجام‌شده بود"، بحث و تبادل نظر کردند.
فواد حسین در این دیدار بر اهمیت تقویت ثبات در منطقه و غنیمت شمردن فرصت ها تاکید کرد.
وزیر خارجه عراق درخصوص انتخابات اخیر این کشور نیز با رابرت مالی رایزنی کرد.
از سوی دیگر، رابرت مالی از نقش مهم عراق در منطقه و تلاش برای ایجاد پل های ارتباطی میان کشورهای منطقه برای حل اختلافات از طریق گفت وگو وراه های مسالمت آمیز تمجید کرد.
براساس این گزارش، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفر به امارات متحده عربی همچنین با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد و درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران در منطقه گفت‌وگو کردند.
سفارت آمریکا در امارات متحده عربی در صفحه توییترش نوشت: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و دنیل بنایم قائم مقام دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شبه جزیره عربستان و شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی و انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه دیدار و درباره تعهد مشترکمان به راهکارهای دیپلماتیک برای چالش‌های امنیتی منطقه از جمله فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی گروسی و وزیر خارجه آمریکا درباره ایران
موضوع ایران از موضوعات دیدار مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن بود.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفت و گو پیرامون طیف گسترده ای از مسائل مرتبط با فعالیت آژانس دیدار کرد.
دیدار میان بلینکن و گروسی اولین دیدار آن ها از زمان روی کار آمدن وزیر امور خارجه آمریکا در ژانویه است. 
بلینکن پیش از دیدار روز دوشنبه شان گفت: آمریکا قویا از فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می کند. فعالیت آن برای کمک به حفظ  صلح و ثبات بین المللی حیاتی است. مسلما آژانس نقش مهمی در بازرسی از فعالیت های هسته ای ایران ایفا می کند و در کمک به ایجاد همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای هم نقش مهمی دارد. 
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: بنابراین موضوعات زیادی برای گفت و گو وجود دارد. ناگفته پیداست که بخش اعظمی از تمرکزمان بر ایران است. 
گروسی نیز درباره این دیدار گفت: دستور کار گسترده ای پیش رویمان داریم، از موضوعات سیاسی مهم مانند ایران تا وضعیت کره جنوبی و دیگر جاهای جهان. همچنین درباره چگونگی حمایت آمریکا از فعالیت ما و کاربرد صلح آمیز انرژی گفت و گو خواهیم کرد. 

گروسی: خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران هستم
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با وزیر امور خارجه ایران برای بحث در خصوص پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران، دیدار و گفت‌وگو کند.
 «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گفت وی فوراً نیاز دارد که با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای بحث در خصوص آنچه وی پیشنهادات به منظور تقویت برنامه نظارت «شکننده» این نهاد در ایران خواند، دیدار و گفت‌وگو کند. 
گروسی گفت: من هنوز نتوانسته‌ام با وزیر خارجه [جدید] ایران صحبت کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این امر ضروری است. بدون آن، ما نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم. 
به نوشته فایننشال تایمز، وی در شرایطی که مذاکرات برای احیای برجام متوقف شده، کفت که اقدامات «موقتی» برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیگر «کامل» نیست. 
گروسی همچنین به‌رغم تایید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران در گزارش‌های متعدد ارائه شده از سوی نهاد تحت نظارت وی، گفت ایران چند ماه با داشتن مواد کافی برای سلاح اتمی فاصله دارد، اما افزود که فکر نمی‌کند تهران به دنبال آن باشد. 

مقام‌های صهیونیست: دولت بایدن کاری برای توقف غنی‌سازی ایران نکرده است
مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی با ابراز ناامیدی از سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال ایران، ادعا کردند که واشنگتن کار خاصی برای متوقف کردن سرعت روزافزون غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران انجام نداده است.
 نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» امروز (سه‌شنبه) در مطلبی نوشت که تل‌آویو خود را برای انجام یک اقدام یکجانبه با هدف متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران آماده می‌کند.
این نشریه به نقل از مقام‌های ارشد صهیونیست گزارش داد که رژیم تل‌آویو معتقد است دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» کار چندان خاصی برای متوقف کردن سرعت روزافزون غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران انجام نداده است.
این مقام‌های اسرائیلی که نامشان فاش نشد در گفت‌وگو با این نشریه ادعا کردند: «ایران هم‌اکنون در حال غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد است، که همگان موافق هستند برای مصارف صلح‌آمیز نیست. آمریکایی‌ها این را کاملا قبول دارند و وضعیت را درک می‌کنند».
بر اساس این گزارش، آنها در ادامه ادعاهای خود گفتند: «اما وضعیتی که با آنها (آمریکا) وجود دارد، متفاوت است. آنها (آمریکا) در حال وقت‌کشی هستند و حرکتی انجام نمی‌دهند. رفتار آنها واقعا سردرد جدی برای ما ایجاد کرده است».
به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، دیگر مقام صهیونیست درباره نگرانی تل‌آویو از سیاست دولت بایدن مدعی شد:‌ «وضعیت واقعا دشوار است، هم از نظر چیزی که این دولت (آمریکا) به ارث برده و هم از نظر نبود جدیت جهانی برای مقابله با ایران».
این منابع اظهار داشتند که کارشناسان و مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هم‌عقیده هستند که تل‌آویو نباید غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در سطوح بالا را بپذیرد.
پیش از این، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به برهم زدن گفت‌وگوها و میز مذاکرات در موضوعات مختلف، ادعا کرد ایران در حال سوءاستفاده از انفعال جامعه جهانی برای پیشبرد اهداف خود است. 
کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی وزیر امور خارجه آمریکا چالش های امنیتی منطقه وزارت خارجه آمریکا غنی سازی اورانیوم هسته ای ایران برگزاری مذاکرات خارجه آمریکا رژیم صهیونیستی سفر به امارات توافق هسته ای وزیر خارجه درباره برجام ایالات متحده سخنگوی وزارت مذاکرات وین احیای برجام خارجه عراق روز دوشنبه رابرت مالی برجام گفت گفت وگوها صلح آمیز گفت و گو گفت وگو تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش‌ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

آقای امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال‌تر کشور‌های اسلامی به خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیرو‌های مسلح ایران و در تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

آقای امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و بر لزوم فعال‌تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم‌ترین مساله جهان اسلام، موضع همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشور‌های اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راه‌های پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا