Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پاکول» دومین فیلم سینمایی اسماعیلی است که به صورت مشترک با کشور افغانستان ساخته می‌شود و قرار است برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و همچنین فستیوال‌های جهانی آماده شود.

خبرگزاری میزان - «پاکول» دومین فیلم سینمایی اسماعیلی است که به صورت مشترک با کشور افغانستان ساخته می‌شود و قرار است برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و همچنین فستیوال‌های جهانی آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه احمد مهران‌فر اولین بازیگری است که به فیلم سینمایی «پاکول» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی پیوسته است و این فیلم در حال حاضر در مرحله انتخاب بازیگران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: امیر تمام دیدگاهش نسبت به چرخه زندگی روزمره‌اش تغییر کرده، اما روزی از تلاقی دو سرنوشت، طبیعت به او نشان می‌دهد که می‌تواند بیشتر از آنچه که فکر می‌کند خودش را ثابت کند.

اسامی برخی دیگر از عوامل «پاکول» عبارتند از: نویسندگان: وحید اسماعیلی، امیر یوشی، مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده: سعیده حمیدی، مدیر تولید: حامی جهانی، جانشین تولید: امین شفا، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: منوچهر صانعی، طراح صحنه: مهرداد رنجی، طراح گریم: جنان صدفی، مدیر صدابرداری: فرزان معاونیان، دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند.

نوید اسماعیلی اخیرا پروانه نمایش فیلم سینمایی جدید خود با نام «طبقه یک و نیم» را دریافت کرده بود که قرار است به زودی این فیلم در سینماها اکران شود، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز غلامرضا آزادی و نویسندگی آن را حسین نمازی بر عهده دارند که قرار است با در نظر گرفتن شرایط سینما‌های کشور در فرصتی مناسب روی پرده برود.

«طبقه یک و نیم» یک کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که اولین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

نوید اسماعیلی در آخرین گفت‌وگوی خود با میزان پیرامون اکران جدیدترین اثر خود «طبقه یک و نیم» در شرایط کرونایی گفت: ما به خاطر اینکه شرایط روحی مردم از لحاظ کرونا فعلا خوب نیست و لحظات تلخ زیادی داریم، جمع‌بندی که با دوستان و عوامل و مجری طرح کردیم تصمیم بر این شد برای بهتر شدن حال روحی مردم ابتدا در سینماها به اکران «طبقه یک و نیم» بپردازیم و سپس در شرایط مناسب اکران آنلاین را آغاز کنیم کنیم.‌

وی پیرامون ریسک «طبقه یک و نیم» در شرایط کرونایی امروز و اینکه هنوز خیلی از مردم از بازگشایی سینماها بی خبر هستند تاکید کرد: از لحاظ مادی ما هیچگونه چشم‌داشتی برای بازگشت سرمایه این فیلم نداریم یا به طور راحت تر اگر بخواهم بگویم اصلا ما به فکر مادیات نیستیم در حال حاضر پروانه نمایش را دریافت کرده‌ایم و به محض اینکه یک مقدار شرایط کرونا کمرنگ‌تر شود و حال روحی مردم بهتر شود، صد در صد و قطعاً و یقیناً ما اکران سینمایی «طبقه یک و نیم» را خیلی سریع آغاز می‌کنیم.

اسماعیلی پیرامون مضمون کمدی اجتماعی «طبقه یک و نیم» بیان کرد: بعضی وقت‌ها ما به یک سری از شرایط می‌خندیم، ولی نباید به آن شرایط بخندیم، سناریو داستان «طبقه یک و نیم» هم همین است ما یک طنز موقعیتی و تلخی را در داستان داریم که خنده ندارد؛ به نظر من اگر یک مقدار مخاطب یا تماشاگر با دیدگاه باز و مثبت به فیلم نگاه کند خنده‌ای ندارد و بیشتر طنز تلخ است اما از لحاظ موقعیتی که کاراکترها در آن قرار می‌گیرند برای مخاطب خنده‌آور است.

کارکردان فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» پیرامون پیش‌بینی خود از احتمال استقبال از این فیلم سینمایی ابراز کرد:  اتفاقی که برای اولین بار در سینمای ایران در «طبقه یک و نیم» رقم زدیم این بود که یک مقدار شیطنت مثبت و هنری کردیم، به عنوان مثال در دکوپاژ‌هایی که انجام دادیم مخاطب مورد قضاوت قرار می‌گیرد واز این نظر که در سینمای ایران چنین قاب و چنین صحنه‌ای را می‌بیند یعنی اتفاقی که رخ می‌دهد یک مقدار برای مخاطب شوکه‌کننده است اما در انتهای فیلم مخاطب با این روبرو می‌شود که قضاوت کذب کرده و زود تصمیم گرفته است و این اتفاق یک اتفاق دیگر است.

این کارگردان سینما پیرامون گروه سنی که می‌توانند مخاطب فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» باشند تاکید کرد: «طبقه یک و نیم» چون آنطور که ما پروانه هم گرفتیم مثبت ۱۵ است به نظر من کودک یا نوجوان بهتر و مثبت‌تر است که این فیلم را نبین، یا بهتر بگویم اصلاً به هیچ عنوان نباید مخاطب زیر پانزده سال این فیلم را ببیند، چون بنده خودم کارگردان این فیلم هستم و خود من اجازه نمی‌دهم که کودکی چنین فیلمی را ببیند به همین خاطر برای «طبقه یک و نیم» گروه سنی تعیین شده و فیلم مثبت ۱۵ است.

با توجه به اظهار نظر اسماعیلی به تظر می‌رسد این کارگردان جوان سینما به ذائقه و شعور مخاطب در آثار خود بسیار اهمیت می‌دهد و باید دید امسال برای حضور خود در چهلمین جشنواره فیلم فجر با چه محتوایی به استقبال نگاه مخاطبان سینمای ایران می‌رود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر نوید اسماعیلی سینمای ایران طبقه یک و نیم فیلم سینمایی یک مقدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی

آفتاب‌‌نیوز :

نویدمحمدزاده یک پست عاشقانه به مناسبت تولد فرشته حسینی در اینستاگرام منتشر کرد.

فرشته حسینی (زاده ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶) بازیگر افغان‌تبار ایرانی است. او فعالیت هنری را از ۹ سالگی از تئاتر شروع کرد. سپس در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی فعالیتش را در سینما آغاز کرد. او همچنین همسر نوید محمدزاده می‌باشد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی