Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای انتقال آب از سد تالوار سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال پیش‌بینی شده که نیازمند تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جانباز ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی در طول ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی وزارت نیرو درصدد است با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق از منابع استفاده کند تا مشکلی متوجه شهرها و روستاهای کشور نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما از پنج‌ماه پیش با توجه به عدم بارش‌ها، کاهش برداشت از سد اکباتان همدان را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: بر همین اساس میزان برداشت از ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ۷۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت تا چاه‌های جایگزین به کمک بیایند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با اشاره به اینکه انتقال آب از سد تالوار نیازمند تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، عنوان کرد: سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از این مسیر وجود دارد که بر همین اساس دو مخزن از مخازن این ایستگاه‌ها به صورت پیش ساخته تهیه خواهد شد.

وی افزود: همچنین این خط نیازمند ۹۰ کیلومتر خط انتقال برق است که با بهره‌گیری از دیزل ژنراتورهای سیار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

جانباز همچنین از نیاز به اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب خبر داد و گفت: در نظر داریم برنامه زمان‌بندی ضربتی آبرسانی از سد تالوار در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر شود.

وی در خصوص تکمیل تصفیه‌خانه همدان نیز افزود: تنها بخشی از عملیات لوله گذاری تصفیه‌خانه باقی مانده که با تلاش شبانه‌روزی می‌توان پیش از آغاز فصل گرما ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل کرد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) حمیدرضا جانباز شرکت آب و فاضلاب کشور

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون حمیدرضا جانباز شرکت آب و فاضلاب کشور آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سد تالوار انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر