Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دومین جلسه ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران برگزار و برنامه ها و اقدامات این هفته مورد بررسی و هماهنگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، جلسه هماهنگی کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران با حضور اعضای کارگروه برای بررسی اقدامات لازم و انجام برنامه های هفته پدافند غیرعامل برگزار شد که در این نشست دبیر کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران گفت: هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار" پدافندغیرعامل، ایران قوی"  از 8 تا 14 آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام برارزاده ادامه داد: تهدیدات زیستی از اولویت‌های نخست پدافند غیرعامل است و به همین دلیل در این هفته بحث پدافند زیستی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی در هر جامعه ای است، به همین منظور کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی موظف است در بحث تهدیدات زیستی فعالیت های گسترده ای داشته باشد تا امنیت غذایی دچار خدشه نشود.

برگزاری نشست تخصصی پدافندی با رویکرد ملی و زیستی

مهدی خلیلی مشاور رئیس و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه این نشست، ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های پدافند غیرعامل را مهم دانست و افزود: ستاد خبری هفته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران تشکیل شد و در این راستا گزارشات و برنامه های مهم معاونین و مدیران بخش کشاورزی برای حفظ و امنیت غذایی کشور به کشاورزان و بهره‌برداران و عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی را مهم و اثرگذار دانست و گفت: در هفته پدافند غیرعامل با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی برای مدیران برگزار خواهد شد.

خلیلی از برگزاری نشست های تخصصی ویژه هفته پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی با رویکرد امنیت ملی و زیستی خبر داد.

این مسؤول همچنین مستندسازی اقدامات و برنامه های کارگروه پدافند غیرعامل را از ضروریات دانست و گفت: بعد از برگزاری برنامه های هفته پدافند غیرعامل، گزارشات و فعالیت ها مستندسازی شده و در اختیار کارگروه پدافند غیرعامل استنانداری قرار خواهد گرفت.

برگزاری رزمایش طاعون در غرب مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در ادامه در خصوص انتشار بیماری طاعون نشخوارکنندگان گفت: این بیماری در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد. طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد و قابل انتقال به انسان نیست، این بیماری صرفا نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند، بنابراین جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

مسعود احمدی حاجی ادامه داد: مواردی از این بیماری در غرب استان مشاهده شد و با توجه به اینکه این منطقه به عنوان کانون بیماری شناخته شده است رزمایش مبارزه با این بیماری در هفته پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

تخصیص اعتبارات مگس میوه راضی کننده نیست

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با توجه به حساسیت های بالایی که پدافند غیرعامل در تهدیدات زیستی دارد به همین دلیل مکاتبات زیادی برای اختصاص بودجه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شد، ادامه داد: مگس میوه یکی از تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی است که می‌تواند در صادرات و تنظیم بازار مرکبات اثرگذار باشد و به همین منظور مکاتبات زیادی برای اختصاص اعتبار انجام شد تا بتوانیم این آفت را در استان به خوبی مدیریت کنیم اما انتظاراتی که داشتیم برآورده نشد.

حسین نگهدار بیان کرد: امسال برای کنترل آفت مگس میوه درخواست تخصیص اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومانی داشتیم که تنها 340 میلیون تومان اختصاص داده شد و این مبلغ برای مشکلاتی که در بحث آفت مگس میوه وجود دارد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه توجه به زمین و جلوگیری از تغییرکاربری در مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که اهمیت زمین کشاورزی مازندران با زمین استان تهران برابری می‌کند، گفت: به همین منظور ضرورت دارد به اندازه استان تهران تخصیص اعتبار در بحث جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی داشته باشیم اما متاسفانه در تخصیص اعتبارات این گونه دیده نمی شود و مازندران در ردیف اعتباری مناسبی قرار ندارد.

کشت های جایگزین در دستورکار قرار گیرد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر با بحران آب مواجه هستیم ضرورت دارد ارقام مناسب برای کشت های جایگزین در دستورکار قرار گیرد.

وی گفت: باید جایگزینی برای کشت دانه های روغنی و کشت مجدد برنج پیش ‌بینی شود که همه اینها ضرورت کار پدافند غیرعامل را می‌طلبد.

محمودرضا رمضانپور ادامه داد: این مرکز آمادگی برای برگزاری دوره آموزشی کددار برای مدیران بخش کشاورزی را دارد.

مسایل زیستی با حساسیت مدیریت شود

دبیر اجرایی هفته پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه فرهنگ سازی پدافند غیرعامل یکی از دغدغه های کشور است و بخش کشاورزی هم به دلیل حساسیت های بالایی که دارد تا امنیت غذایی کشور دچار خدشه نشود باید فعالیت ها گسترده تر شود، گفت: ضرورت دارد کارگروه پدافند غیرعامل با حساسیت بیشتری مسایل زیستی استان را رصد کند تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

حسین باقری ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است تا عملکردها، فعالیت ها و راهبردهای سازمان پدافند غیرعامل در استان ها جاری و ساری شود.

وی گفت: از حضور مدیران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در شهرستان ها استفاده شود تا ضرورت پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی برای کشاورزان و بهره برداران و مردم دوچندان شود.

در جلسات پدافندی تصمیمات استراتژیک گرفته می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی و جانشین کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران در این نشست جلسات کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی را یکی از جلسات مهم و اثرگذار دانست و افزود: در این جلسات تصمیمات استراتژیک و راهبردی برای بخش کشاورزی گرفته می شود تا امنیت غذایی در جامعه دچار خدشه نشود.

علی فلاح نقش و جایگاه کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی را مهم دانست و گفت: 8 تا 14 آبان ماه فرصت مناسبی است تا اهمیت پدافند غیرعامل در بخش تهدیدات زیستی به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: بعد از پایان هفته پدافند غیرعامل، همه دستگاه های وابسته و پیوسته جهاد کشاورزی مازندران باید ظرف 48 ساعت تمامی برنامه ها و اقدامات خود را به دبیرخانه کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران ارسال کنند.

فلاح مهمترین چالش سال 1400 را بحران منابع آب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه خشکسالی داریم منابع طبیعی باید در بحث بیابان زایی همت کند تا بتوان این بحران را به خوبی مدیریت کرد.

وی افزود: بذور، نهال و نهاده های دامی جزء مسایل مهمی است که باید در دسترس کشاورزان باشد و کارگروه پدافند غیرعامل باید به خوبی این مسأله را رصد کند تا مشکلی در این زمینه برای کشاورزان وجود نیاید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دومین جلسه ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار هفته پدافند غیرعامل کشاورزی مازندران پدافند غیرعامل تهدیدات زیستی بخش کشاورزی امنیت غذایی فعالیت ها برنامه ها مگس میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی