Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان عدالت اداری اعطای پروانه وکالت به قضات را براساس قانون دانست و گفت: رسانه‌ها مصوبه اخیر مجلس را رفع تبعیض و رانت تلقی کرده‌اند که این ادعا با توجه به قانونی بودن اعطای پروانه مطابقت ندارد و این ادبیات در شأن دستگاه قضایی و قضات نیست.

به گزارش برنا، از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در نطق پیش از دستور جلسه هیات عمومی، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: وحدت و همبستگی مسلمانان رمز پیروزی در برابر دشمنان است از این رو مسلمانان باید با اتحاد و انسجام تلاش کنند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره منع کانون‌های وکلای دادگستری برای دادن مجوز وکالت به قضات اشاره کرد و گفت: انتظاری که از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانون گذار داریم این است که در تصمیمات خود کارشناسی مبتنی بر آسیب‌شناسی و انجام کار اقناعی را سرلوحه قرار دهند.

مظفری محور همه تصمیمات را قانون دانست و اظهارداشت: اگر رتبه بندی در خصوص قانون مداری صورت گیرد قوه قضاییه و مخصوصا قضات دستگاه قضا، در بالاترین رتبه قانون مداری قرار می گیرند زیرا خود را مدافع قانون می‌دانند و قلمی که می‌زنند براساس قانون است و به حرمت قانون و قانون‌مداری و جایگاه واضعان قانون، برای تصمیمات و جایگاه مجلس شورای اسلامی احترام قائل هستیم.

وی اضافه کرد: بخشی از قضات بازنشسته که پروانه وکالت دارند، کار نمی‌کنند و تعداد بسیار محدودی از قضات بعد از بازنشستگی کار وکالت انجام می‌دهند و مشخص نیست کجای کار مشکل داشته که با پیشنهاد یکی از نمایندگان موضوع بررسی و بدون اینکه نظر کارشناسی ضمیمه آن باشد، مصوب می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه باید تمام ابعاد این قضیه بررسی و سهم قضات در وکالت مشخص شود، افزود: با توجه به کدام نظر کارشناسی مقرر شده است که یک قاضی بعد از ۳۰ سال تلاش در حوزه قضاوت برای دریافت پروانه وکالت، باید آزمون داده و کارآموزی انجام دهد و متاسفانه از طریق برخی رسانه‌ها شرایط طوری نشان داده می‌شود که دستگاه قضایی موافق این مصوبه بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه قوه قضاییه و جامعه قضایی کشور همواره در سنگر قضا پای کار بوده و هیچ سستی و کم‌کاری در این زمینه نداشته و نخواهد داشت، گفت: با توجه به همه نقدهایی که وجود دارد ما تابع قانون هستیم و امیدواریم این مصوبه در شورای نگهبان مورد بررسی عالمانه واقع شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسلمانان شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی قانون کارشناسی قوه قضاییه مجلس شورای بازنشستگی دستگاه قضایی جامعه شورای نگهبان عدالت اداری پروانه وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟