Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری مصر در نشست سه جانبه آتن گفت که با طرف‌های یونانی و قبرسی بر سر لزوم خروج نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی و برگزاری به موقع انتخابات توافق شده است.

به گزارش ایسنا، «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر در سخنرانی خود در نشست سه‌جانبه با نخست‌وزیر یونان و رئیس‌جمهوری قبرس که روز سه شنبه در آتن برگزار شد، به چندین موضوع پرداخت که با همتای قبرسی خود و نخست وزیر یونان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری مصر در سخنان خود بر حمایت قاهره از یافتن راه‌حلی جامع برای حل موضوع قبرس بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید و از امضای قرارداد اتصال برق بین مصر، یونان و قبرس تمجید کرد.

وی در ادامه به مساله درگیری‌های اسرائیل و فلسطین اشاره و بر حمایت مصر از حل مشکلات مربوط به فلسطینیان و صهیونیست‌ها بر اساس راهکار دو دولتی تأکید کرد.

نخست وزیر یونان هم در سخنانی در نشست سه جانبه آتن عنوان کرد که کشورش در محکومیت نقض ترکیه در شرق مدیترانه با مصر و قبرس اتفاق نظر دارد.

میتسوتاکیس در ادامه بر حمایت کشورش از گذار دموکراتیک در لیبی تاکید کرد و افزود: برگزاری انتخابات در لیبی بدون تاخیر گامی بزرگ در جهت برقراری امنیت و ثبات در این کشور است.

وی همچنین بر حمایت یونان، مصر و قبرس از ثبات در افغانستان تأکید و در عین حال از نقش مصر در جلوگیری از بحران مهاجران تقدیر کرد.

نخست وزیر یونان همچنین به توانایی مصر برای ایفای نقش محوری در پرونده امنیت انرژی در اروپا اشاره کرد و گفت که مصر می‌تواند منبع انرژی دریای مدیترانه باشد.

نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهوری قبرس در سخنانی در این نشست سه جانبه گفت که ترکیه به نقض کنوانسیون دریاها و به تحریکات خود در دریای مدیترانه ادامه می‌دهد. گفت‌وگو با ترکیه تنها در صورتی امکان پذیر است که این کشور حقوق قبرس را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهوری قبرس از ترکیه خواست به قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشورهای همسایه احترام بگذارد. ما با مصر و یونان در زمینه مقابله با چالش‌های مشترک و مبارزه با تروریسم توافق داریم.

نشست مصر، یونان و قبرس در راستای تقویت مکانیزم همکاری سه جانبه است که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر يونان قبرس عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نخست وزیر یونان نشست سه جانبه رئیس جمهوری بر حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور صبح امروز در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است گفت: در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استاندارد‌سازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومتر‌ها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده است؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است، اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و ... خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها موتورسیکلت‌ها و ... باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محور‌های کمربندی که خودرو‌های سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بسیج محور‌هایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد