Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:45:14 GMT

صنعت گردشگری پایه مهمی برای شکوفایی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۳۸۶۷۷

صنعت گردشگری پایه مهمی برای شکوفایی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شده و تا فردا ادامه دارد.

در این مراسم سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: شاید پاندمی کرونا باعث شده باشد صنعت گردشگری آسیب جدی ببیند اما به طور قطع صنعت گردشگری جای خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که بسیاری از کشورها عملاً توسعه اجتماعی و اقتصادی خود را مدیون گردشگری هستند، امیدواریم این سمپوزیوم و رویدادهای مشابه در آینده بتواند راهکار جدی برای دولت جدید ارائه دهد. در این مسیر صد ساله، کشور ما شاید مشکلات متعددی صنعت گردشگری داشته است که به هماهنگی و همکاری بین نهادهای علمی و سیاست گذاری بر می‌گردد. در واقع به همین دلیل بوده است که نتوانستیم از آن بهره لازم را با وجود پتانسیل‌های خوب ببریم. در این هم افزایی می‌خواهیم به این پتانسیل‌ها رنگ واقعیت ببخشیم.

وی در ادامه گفت: ناگفته نماند که بخش خصوصی در این حین بسیار خوب عمل کرده است. مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ با داشتن پژوهشگاه گردشگری آمادگی خود را برای توسعه گردشگری کشور در کنار پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اعلام می‌کند. یکی از سه مؤلفه مهم در توسعه صنعت گردشگری سیاست ملی در نظام گردشگری است که باید با تدوین اسناد معتبر فضای بهبود دهنده‌ای را ایجاد کنیم. در واقع شکوفایی کشور به توسعه اقتصادی و اجتماعی وابسته است که صنعت گردشگری پایه مهمی برای رسیدن به این هدف است، امیدواریم که گردشگری بتواند در زندگی مردم اثر خوشایندی بعد از این بیماری منحوس بگذارد.

کد خبر 5331763

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ سید سعید هاشمی گردشگری شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مواد مخدر قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی عزت الله ضرغامی شهر تهران گردشگری مهدی چمران میراث فرهنگی صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد