Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور اقبال چودهری برنده جایزه مصطفی(ص) هنگام امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات شیمی پاکستان (H.E.J) که به منظور گسترش ارتباطات علمی و تحقیقاتی منعقد شد افزود: به همگرایی، اتفاق نظر و توسعه همکاری با دانشمندان جهان اسلام امید دارم.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروفسور اقبال چودهری رییس مرکز بین المللی علوم شیمیایی و بیولوژیکی در ادامه از گسترش همکاری ها با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه تحقیقات و فناوری ابراز خرسندی کرد و گفت: پروژه های پژوهشی در مراکز این دانشگاه با کیفیت بالایی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات شیمی پاکستان با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را زمینه ساز گسترش مطالعات و بهره گیری از ظرفیت حداکثری دانشی به منظور کاهش چالش های نظام سلامت دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این دیدار که در مرکز تحقیقات فیتوشیمی دانشکده داروسازی دانشگاه انجام شد از گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی با مرکز تحقیقات شیمی پاکستان (H.E.J) به عنوان دریچه ای نوین برای گسترش مطالعات بین بخشی با هدف بهبود کیفیت زندگی مردم یاد کرد.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به ماموریت های دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور، عنوان کرد: اساتید و اعضای هیات علمی با تعریف پروژه های مطالعاتی در راستای حل مسائل و چالش های موجود در جامعه و سیستم سلامت تلاش می کنند و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به ویژه دانشکده داروسازی، همواره در این مسیر پیشتاز بوده و برای شناسایی نیازهای عموم مردم تلاش می کند.

رییس دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای دانشکده داروسازی دانشگاه را همکاری با آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، مرکز تحقیقات فیتوشیمی دانشگاه و سایر موسسات و مراکز سلامت محور در کشور برای توسعه علوم بین بخشی و تحقق مفهومی نوین همراستا با نیازهای جامعه اعلام کرد.

در حاشیه امضای قرار داد همکاری علمی بین دو کشور، با حضور دکتر اقبال چودهری، مرکز توسعه و تجاری سازی فراورده های طبیعی ( center for development and commercialization of natural products ) افتتاح شد و اولین کپسول ژلاتینه نرم روده ای در ایران نیز رونمایی شد. 
در ادامه از بیو بانک مرکزی دانشگاه، آزمایشگاه آنژیوژنز، دستگاه rotary evaporator و دستگاه سنجش غشایی کوریوالانتوئیک chorioallantoic membrane (CAM) assay نیز بازدید کردند.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه پاکستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی داروسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه پاکستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امضای تفاهمنامه پاکستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مرکز تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد