Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اعلام کرد: کنترل مستمر نیرو‌های یگان حفاظت این اداره جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری و برخورد قاطع با متخلفان و تخریب کوخه‌های پرندگان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: همه ساله با مهاجرت پرندگان شکاری به ایران و استان لرستان، دشت‌های شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر است که بخشی از سال را در زیستگاه‌های این شهرستان سپری می‌کنند؛ که در این ایام افرادی سودجو اقدام به زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های محیط بانان در این فصل، گشت و کنترل و پایش محل‌های تجمع این پرندگان برای مقابله با فعالیت غیر قانونی و زنده گیری آن‌ها است، که در این ارتباط در چند روز اخیر نیرو‌های یگان حفاظت این شهرستان در دشت خاوه نسبت به تخریب کوخه‌ها (چال‌های که برای زنده گیری پرندگان شکاری از آن استفاده می‌کنند) و برخورد با متخلفان اقدام کرده و به همین منظور چند کوخه را تخریب نموده و چند رشته تور و ادوات زنده گیری پرندگان را به همراه یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شدند.

وی گفت: متخلفان پیش از رسیدن نیرو‌های یگان محیط زیست این اداره، اقدام به رهاسازی ۲ قطعه کبوتر و ۲ بهله دلیجه نموده و متواری شدند که با پیگیری نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی شده و پس از تنظیم صورتجلسه، پرونده آن‌ها به دادگستری شهرستان ارجاع شد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۳۰ میلیون تومان و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان ۲۰۰ میلیون تومان است، که متخلفان زنده گیری این پرندگان علاوه بر پرداخت این میزان جریمه بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مجازات کیفری نیز محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم این پرندگان در تعادل اکوسیستم و چرخه حیات از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست نمود هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست لرستان دستگیری زنده گیری پرندگان پرندگان شکاری نیرو های یگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر

نیکروز سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو نفر سارق زن و مرد که از شهرستان های مشگین شهر و پارس آباد اقدام به سرقت طلا کرده بودند دستگیر شدند.

وی گفت: این دو نفر آقا و خانم غیر بومی که اقدام به سرقت و کش زنی طلا از طلا فروشی های سطح شهرستان های اردبیل و مشگین شهر کرده بودند با اقدام به موقع ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ طی یک عملیات غافلگیرانه و موفق دستگیر و طلا های مسروقه از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی مشگین شهر افزود: درحال حاضر سارقان به سه فقره سرقت اعتراف کردند.

سلیمانی گفت: در این زمینه پرونده قضائی تشکیل و بررسی های بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 6093684

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان