Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان ضمن تاکید بر اینکه حقوق فلسطینیان به سرقت رفته و امیدی به تأسیس این کشور نیست از مقر سازمان ملل به شدت اسرائیل را مورد حمله قرار داد و از شورای امنیت خواست این رژیم را مجبور کند به اشغالگری پایان داده و از سرزمین‌های عربی خارج شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری واس، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نشست کمیته اقتصادی و مالی که به منظور بررسی پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اسرائیل بر معیشت ملت فلسطین در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب در جولان سوریه تأکید کرد که حق توسعه، حق تعیین سرنوشت و حق زندگی از اساسی‌ترین حقوقی است که قوانین بین‌الملل برای همه مردم جهان بدون استثنا تضمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، گزارش‌های سازمان ملل بیانگر میزان نقض‌ها و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اسرائیل بر احوال زندگی ملت فلسطین و ساکنان جولان، تداوم نقض قطعنامه‌های بین‌المللی توسط اسرائیل از جمله قطعنامه ۲۳۶/۷۵ مجمع عمومی سازمان ملل است که در آن از این رژیم خواسته شده بهره برداری از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه را متوقف کند.

المعلمی افزود، تحولات پیاپی و خطرناک مساله فلسطین و نادیده گرفته شدن قطعنامه‌های بین‌المللی توسط اسرائیل بیانگر گرایش این رژیم بر نابودی تمامی تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و جامع، تداوم نقض‌هایش در قبال ملت فلسطین، ساخت شهرک‌های غیرقانونی و بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین و جولان سوریه است.

وی افزود: تحقق توسعه در فلسطین و جولان در گرو تحقق صلح، امنیت و عدالت است. جامعه جهانی باید با اتخاذ تدابیر لازم در حفاظت از ملت فلسطین مسؤولیت سیاسی خود را برعهده بگیرد و دستیابی به راه حل عادلانه مساله فلسطین را در اولویت قرار دهد که حقوق مشروع ملت فلسطین را تضمین می‌کند زیرا اگر بخواهیم خاورمیانه امنیت و ثبات داشته باشد دیگر راه حل‌های موقت یا جزئی کافی یا قابل قبول نیستند.

المعلمی از شورای امنیت خواست مسؤولیت سیاسی و اخلاقی خود را برعهده گرفته و مقامات اسرائیل را به پاسخگویی به قطعنامه‌های بین‌المللی مبنی بر پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، خروج کامل از سرزمین عربی از جمله جولان و توقف بهره برداری غیر مشروع از منابع آنها وادار کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین، در فضای مجازی نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است.

وی گفت: صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

کد خبر 6090813 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد