Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات شبکه بهداشت و درمان فردوس که با حضور هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امام جمعه و فرماندار در این شهرستان برگزار شد، افزود: در توزیع نیروهای تخصصی هم به جایگزینی کسانی که قرار است از شهرستان بروند و هم افراد جدید را در توزیع امسال در نظر گرفتیم.

وی گفت: بیش از ۸۰ نفر را برای کل استان تخصیص دادند ولی توزیع هنوز شروع نشده و پیگیریم هرچه سریع‌تر توزیع متخصصان انجام شود تا کمبودهایی که وجود دارد را بتوان جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بهره‌برداری از ۹ پروژه ساختمانی و تجهیزاتی شهرستان فردوس که امروز انجام شد، افزود: در حوزه تجهیزاتی ارزش ریالی تجهیزات حدود ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود و اعتبار ساختمانی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده و در مجموع ۱۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی و اعتباری است که برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: بخشی از این اعتبار را خیرین و بخش عمده آن از طرف دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده که امیدواریم در ارائه خدمت به مردم شهرستان فردوس بهترین بهره‌برداری از این تجهیزات صورت گیرد.

دهقانی گفت: در طی یک سال و نیم گذشته تجهیزات درمانی بسیار خوبی وارد خراسان جنوبی شده که قسمت عمده آن به‌صورت رایگان از طریق وزارت بهداشت در اختیار ما قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین مدت تخت‌های آی سی یو در استان علیرغم هزینه‌های بسیار بالایی که داشت، افزایش یافته و در درمان بیماران کرونایی بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: درخصوص دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن مدت طولانی است که برای سه شهرستان قاینات، فردوس و طبس در دستور کار دانشگاه بوده و از راه‌های مختلف پیگیری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری‌ها در استان باید با آرامش و به دور از تنش باشد تا به نتیجه مطلوب برسد گفت: در مورد اتوبوس آمبولانس نیز ما سه مجوز داریم که یکی از این مجوزها مربوط به شهرستان فردوس است و پیگیر این موضوع نیز هستیم.

دهقانی بیان کرد: پیگیر هستیم که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید را تحویل بگیریم ولی براساس قولی که دادیم و تصمیمی که در سطح کلان استان گرفته شده، وقتی اورژانس شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید، اتوبوس آمبولانس به فردوس برگردانده می‌شود.

وی درباره دانشکده پیراپزشکی فردوس هم گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، نامه‌ای با امضای مقام عالی وزارت به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده و درخواست رسمی کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث دانشکده پیراپزشکی فردوس ارائه شده که بخش مهمی از کار انجام شده و گام دوم در سازمان برنامه و بودجه است که همت جمعی را می‌خواهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با استقبال از ارتقای این دانشکده افزود: در صورت رفع موانع قانونی از استقلال این دانشکده به جهت کاهش سنگینی کار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استقبال می‌کنیم و در صورت ارتقا و تجهیز دانشکده می‌توان رشته‌های بیشتری هم اختصاص داد.

وی همچنین برای راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ویروس‌شناسی غرب استان در شهرستان فردوس قول مساعد داد.

دهقانی اضافه کرد: مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان فردوس از بهترین مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان است و این شهرستان توانسته به لحاظ تزریق واکسن در استان رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: خراسان جنوبی خوشبختانه از نظر تزریق واکسن نسبت به میانگین کشوری در جایگاه خوبی قرار دارد و تاکنون ۸۱ درصد مردم استان نوبت اول و ۴۱ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار بسیار خوبی است.

امام جمعه فردوس هم در این نشست گفت: گاهی خواسته یا ناخواسته احساس نیازی را در مردم به وجود می‌آوریم که اگر آن را برآورده نکنیم مشکلی هم به جامعه اضافه کرده‌ایم.

حجت الاسلام محمد شاکری افزود: چرخه تجهیزات پزشکی درمانی در فردوس تکمیل نیست و نقص‌های جزئی به نسبت کارهایی که انجام شده وجود دارد که باید برطرف تا موجب رضایتمندی جامعه شود.

وی گفت: تجهیزات که کامل باشد اما تخصص مورد نظر را در شهر نداشته باشیم چرخه درمانی ما ناقص بوده و باید گفت آن کار خوب و مطلوب برای جامعه هدف انجام نشده است.

امام جمعه فردوس بیان کرد: شهرهای اطراف که از این شهرستان جدا شده هنوز فردوس را مادر شهرها می‌دانند و برخی برای خدمات درمانی خود به این شهر مراجعه می‌کنند که در این خصوص لازم است خدمات درمانی و متخصصان در شهر فردوس افزایش یابد.

وی افزود: تجهیزات درمانی، حضور متخصصان و ارتقای دانشکده پیراپزشکی سه ضلع مثلث توسعه درمانی شهرستان فردوس است که باید در یک راستا مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاکری گفت: نارضایتی عمومی جامعه به دلیل همین نواقص کوچک است که اگر آنها را برطرف کنیم رضایتمندی عامه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: هر قدر پیشگیری و بهداشت در جامعه جدی‌تر گرفته شود به روند درمان کمک‌های شایانی خواهد کرد.

امام جمعه فردوس گفت: ما با غربالگری افراد، بیماری را تشخیص می‌دهیم اما اگر درمانی برای آن نداشته باشیم، اثرات آن بیماری را در جامعه چند برابر کرده‌ایم.

وی افزود: لذا اگر درخصوص کرونا بدون ایجاد واهمه در جامعه آن را مطرح و رعایت نکات بهداشتی را نهادینه‌سازی می‌کردیم شاید در روند بهبود بیماران موفق‌تر عمل می‌شد.

فرماندار فردوس هم گفت: بسیاری از کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان طی یک سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته رفع شده ولی نواقصی است که باید برطرف شود.

حمید حلاج‌مقدم افزود: شهرستان فردوس با تلاش‌های مسوولان شهرستان و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تامین به‌موقع و متنوع واکسن توانسته رتبه اول استان را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: شهرستان فردوس در مرکزیت چند شهرستان غرب استان قرار دارد و برای انجام خدمات درمانی مراجعات زیادی را از این شهرستان‌ها داشته که لزوم توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و نیروهای متخصص را بیشتر می‌کند.

فرماندار فردوس گفت: ارتقای دانشکده پیراپزشکی، تسهیل در تامین دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان حضرت رسول (ص) که زیرساخت‌های آن ایجاد شده و راه‌اندازی اورژانس روستای طاهریه با توجه به تردد بالا و سوانح منجر به فوت در این مسیر از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان فردوس در حوزه بهداشت و درمان است.

رییس شورای اسلامی شهر فردوس نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان فردوس در مسیر عبور هفت شهرستان قرار گرفته و نیز قرار گرفتن این شهرستان روی گسل زلزله، اورژانس هوایی از نیازهای درمانی فردوس است که باید به آن نگاه ویژه‌ای شود.

مهدی علی‌پرست افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان نیز آمادگی دارد برای خرید دستگاه سونوگرافی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان و برای راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی در این شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان از خیرین پرداخت کند.

رییس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس هم گفت: با گذشت ۱۲ سال از تاسیس این دانشکده اکنون با ۴۵۵ دانشجو و ۱۶ عضو هیات علمی و ۱۵ نفر پرسنل، خوابگاه دولتی دانشجویی دخترانه این دانشکده محقق شد و در کمتر از دو ماه دیگر سالن چند منظوره سلف سرویس و آمفی تئاتر دانشکده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعید دشتی افزود: طبق تصویب سند گسترش رشته‌های دانشگاهی سه رشته مدیریت خدمات بهداشتی، پرتو درمانی و ارشد فناوری اطلاعات به ۶ رشته این دانشکده افزوده خواهد شد.

۹ پروژه ساختمانی و تجهیزاتی شبکه بهداشت و درمان فردوس با مجموع اعتبار ۱۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، معاونین وی و جمعی از مسوولان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

بخش PICU، بخش ICU دوم کرونا، دستگاه ماموگرافی، افتتاح بانک خون، سه دستگاه ویدئو آندوسکوپ، کولونوسکوپ و OPG که با کمک خیرین خریداری شده، جایگاه نگهداری سوخت بالگرد اورژانس هوایی، کلینیک تنفسی و دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس افتتاح شد.

همچنین پایگاه سلامت جوادالائمه با ۲۵۰ متر مربع زیربنا و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد و پروژه ارتباط ویدئویی از راه دور (تله مدیسین) برای معاینه و درمان بیماران هم به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فردوس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری تحول نظام سلامت در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی فردوس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانشکده پیراپزشکی بهره برداری بهداشت و درمان شهرستان فردوس خراسان جنوبی امام جمعه فردوس هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر و قبل از آن در خراسان جنوبی بی سابقه بود به همین واسطه امدادرسانی‌ها اولیه در حد توان انجام شده است.

او با بیان این که شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس در این بارندگی‌ها بیشترین خسارت را متحمل شدند افزود: بخشی از خسارت‌ها به این موضوع برمی‌گردد که امکانات و تجهیزات استان متناسب با این گونه سیل‌های قوی نیست و به همین واسطه نیاز است ابنیه‌ فنی استان متناسب با این گونه سیلاب‌ها طراحی شود.

آخوندی وقوع این نوع بارندگی‌ها را نتیجه تغییر اقلیم دانست و اظهار کرد: در سیل اخیر نیز خسارت‌هایی به راه ها، بخش کشاورزی و قنات‌ها در استان وارد شد که تیم‌های ارزیاب از امروز برای بررسی میزان خسارت‌ها به شهرستان‌های سیل زده خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید

بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در زمینه گلایه مردم مناطق سیل زده در مورد کمبود امکانات و تجهیزات نیز تصریح کرد: قبل از وقوع سیل هشدار‌های لازم به متولیان امر که شهردار و فرماندار در هر نقطه‌ای از استان است داده شده است و ۳۸ دستگاه عضو مدیریت بحران باید در مواقع اضطراری و لزوم پای کار باشند.

او بیان کرد: تأمین امکانات و تجهیزات نیز باید متناسب با تعییرات اقلیمی رخ داده در هر نقطه‌ای برای مقابله با بحران و سیل باشد.

آخوندی گفت: در شهرستان خوسف که بیشترین خسارت‌ها را در سیل اخیر متحمل شد ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها و ایل راه‌های عشایری، ۶۶ واحد مسکونی، ۵۰۰ رأس دام و ۱۷ رشته قنات خسارت دید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز