Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه به لبنان سفر کرد تا زمینه بحران انرژی در این کشور و تنش مرزی با رژیم صهیونیستی رایزنی کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «العربیه» «عاموس هوچشتاین»، مشاور ارشد امنیت جهانی انرژی وزارت خارجه آمریکا در اولین سفر خود به لبنان از زمان انتصاب توسط «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، نقش واشنگتن را به عنوان میانجی بین لبنان و اسرائیل در مورد حل اختلافات دریایی طولانی مدت برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا درباره اهداف این سفر اعلام کرده که این مقام ارشد آمریکایی در سفر به لبنان، تمایل دولت بایدن برای کمک به لبنان و اسرائیل را در یافتن راه حل متقابل برای حل تنش در مرزهای دریایی مشترک را مطرح خواهد کرد.

انتظار می‌رود این مقام ارشد آمریکایی پس از بیروت به فلسطین اشغالی پرواز کند ، اما هیچ اعلام رسمی در این باره صورت نگرفته است.

پس از چند دور مذاکره، پیشرفتی برای تنش مرزی بینم لبینان و رژیم صهیونیسیتی حاصل نشد.  گفته می‌شود هوچشتاین سعی خواهد کرد مذاکرات متوقف شده را احیا کند.

لبنان در حال مواجهه با بحران بی‌سابقه اقتصادی و مالی است که منجر به کمبود سوخت مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه‌های برق در این کشور شده است. بانک جهانی در مشارکت با آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده بود که در آن بیروت به ترتیب گاز طبیعی و برق را از مصر و اردن خریداری ‌می‌ کرد.

انتقال هر دو باید از طریق سوریه انجام شود، که ممکن است  این کشورها را تحت قانون سزار تحت تحریم‌های آمریکا قرار دهد. با این حال، به نظر می‌رسد دولت بایدن حفره‌هایی برای اجرای این معامله در جهت کمک به کمبود انرژی لبنان پیدا کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گزارش دادند که این رژیم تصمیم دارد حصارکشی در مرز لبنان را تسریع کند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه بحران موجود، نیاز به تکمیل حصارکشی در مرز لبنان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی انرژی بحران انرژی بیروت وزارت خارجه آمریکا مقام ارشد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت