Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، شروع محدودیت حضور کارکنان از اسفند ۱۳۹۸ و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا بود و در ادامه در آبان ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی شرایط حضور کارکنان بر اساس رنگبندی مناطق را تعیین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

حضور تمامی کارکنان از اول آبان

اما تازه ترین تصمیم سازمان اداری و استخدامی از لغو بخشنامه آبان پارسال به دلیل بهبود شرایط واکسیناسیون حکایت دارد و امروز همزمان با ۲۷ مهرماه، به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران (به استثنای نیروهای مسلح) نحوه لغو دورکاری‌ و حضور همه کارمندان در محل کار را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس باید تمامی کارمندان دستگاه­‌های اجرایی و ادارات از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل کار خود حضور منظم داشته باشند، این در حالی است که پیش از این نیز در جریان محدودیت های کرونا، حضور کارکنان هفت ساعت و بین ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تعیین شده بود.

طبق بند سوم این بخشنامه تمام دستگاه­‌های اجرایی و اداره‌ها ملزم به پیگیری جدی واکسیناسیون کارمندان خود و خانواده آنها شده و کارمندان مکلف به دریافت واکسن در راستای تحقق ایمنی­‌سازی جمعی شده‌اند.

ممانعت از ورود کارکنانی که یک دوز واکسن نزده‌اند

بر اساس بخشنامه ابلاغی ، از روز شنبه اول آبان­‌ماه، لازم است دستگاه­‌ها از حضور کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن دریافت نکرده‌اند در محل کار جلوگیری کنند و در مورد کارمندانی که بدون دریافت واکسن در محل کار حضور پیدا می‌کنند مطابق جزء (الف) بند (۱) مصوبات سی‌وسومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بخشنامۀ شمارۀ ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ این سازمان اقدام کنند.

عادی انگاری نکنید

در پایان این بخشنامه تاکید شده است با توجه به تنوع سویه‌­های ویروس کرونا، رعایت پروتکل­‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و فاصله­‌گذاری اجتماعی)، کماکان برای تمام کارمندان الزامی است و این بخشنامه نباید تلقی به عادی‌انگاری شرایط شود.

دورکاری کارکنان در شرایطی لغو می شود که صدور بخشنامه آبان ۱۳۹۹ در این رابطه به استناد تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بود، همچنین طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ هیات وزیران، سازمان ها و دستگاه های اجرایی که امکان و زیرساخت دورکاری را داشته باشند می توانند از این امکان استفاده کنند.

طبق بخشنامه آبان سال گذشته ، نحوه حضور کارکنان این طور تعیین شده بود که در مناطق قرمز در دستگاه های با خدمات ضروری کاهش ۵۰ درصدی نیروها مشروط به این که خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود اعمال شود و در سایر دستگاه های این مناطق هم حضور یک سومی و دورکاری به صورت دو سوم باشد.

در مناطق نارنجی در دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری، حضور کارکنان به صورت دو سوم و یک سوم دورکار بودند و در سایر دستگاه ها حضور ۵۰ درصدی بوده و ۵۰ درصد دیگر امکان دورکاری داشتند.

در مناطق زرد نیز کارکنان دستگاه های با خدمات ضروری باید به طور کامل و ۱۰۰ درصد حضور پیدا می‌کردند ، اما در سایر دستگاه ها یک سوم به صورت دورکار و دو سوم حضور داشتند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دورکاری دستگاه های اجرایی کارکنان کارمندان حضور کارکنان محل کار دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ادامه دیدار نیمه‌تمام اودینزه - آاس رم؛ حضور سردار آزمون در ترکیب رسمی
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت