Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز سه شنبه در آیین جشن وحدت که به همت امام جمعه شهرستان پاوه و با حضور شخصیت های استان پیش برگزار شد، افزود: اگر امروز علمای دین باید به‌هم نزدیک و حول محور دین روشنگری نمایند به واسطه این است که علما وارثان پیامبران می باشند.

وی با اشاره به عظمت و اهمیت اسلام اظهارداشت: مهم است که همه ما بتوانیم اسلام را معرفی کنیم، زیرا اسلام دین پیامبر خاتم (ص) است و باید بدانیم سخنان عادی پیامبر اسلام (ص) با تکیه به وحی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) برای همه ما حجت است.  

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: امام راحل چون سر سفره اسلام رشد و نمو پیدا کرده بود، لذا تمام تصمیمات حکومتی خود را با توجه به اسلام انجام می داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز شرق و غرب برای تعالی انسان به بن بست رسیده اند و فقط اسلام است که با اتکا به وحی برنامه دارد چون  اسلام با منطق و فطرت عالی ترین مضامین را دارد، اگر ما محتوی و قدرت و توان علمی نداشته باشیم نمی توانیم استدلال داشته باشیم و موازنه قدرت را نمی توانیم به نفع خودمان تغییر دهیم.

وی در خصوص اهمیت وحدت و سیر تاریخی آن بیان داشت: از دیرباز یعنی زمان شیخ طوسی تا به امروز بر محور وحدت سخن ها گفته اند و امام راحل آمد تمام این برنامه ها را کاربردی کرد و وحدت را نمود عینی بخشید.

امام جمعه کرمانشاه، پیرامون اهمیت تذکرات علمای دین گفت: تذکر در سیره پیامبر و معصومین(ع) بوده است زیرا بسیار مهم است تذکر برای رسیدن به وحدت و این که وحدت عظمت مسلمین را متجلی می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: اسلام سرمایه داراست، قوت دارد، محتوی دارد، لذا این همه عظمت که متصل به آسمان است باید با آموزش و روشنگری علما برای مردم و بخصوص جوانان اعلام شود.

آیت الله علما پیرامون عظمت جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر می بینیم امروز ایران اسلامی ابرقدرت شده متکی به اسلام است و این قدرت اسلام است که خود را در برنامه های جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

وی پیرامون اهمیت اسلام و ضرورت تبلیغ همه جانبه آن اظهار داشت: باید ما علما برای حفظ اسلام و عظمت اسلام اهل خطر کنیم، باید برای اسلام جان خود را فدا نماییم.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است. هفته وحدت در سال ۱۳۶۰ توسط امام خمینی (ره) به این نام شناخته شد.

استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۲۳ درصد آنها را برادران و خواهران اهل تسنن تشکیل می دهند.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء هفته وحدت اهل تسنن پاوه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء هفته وحدت امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء هفته وحدت اهل تسنن پاوه کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • آیت الله رمضانی: علمای مسلمان باید صلح عادلانه را در جهان اسلام تبیین کنند
  • هر اندازه بتوان صهیونیست‌ها را از جنایات بازداشت، امکان آزادی قدس وجود دارد
  • مردم فلسطین در برابر دیدگان جهانیان از نقض حقوق بشر رنج می‌برند
  • تب و تاب لیست‌های انتخاباتی در واپسین ساعات مجاز تبلیغات
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • حمله ایران به اسرائیل، ضربه همه اسلام به همه کفر بود
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور