Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه در آغازین روز هفته وحدت که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت:  مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت به خوبی ساری و جاری است.

وی ادامه داد: وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور یکی از اسباب امنیت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله یکی از مبلغین اصلی وحدت در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار وحدت را در جامعه اسلامی نهادینه کردند.

وی اضافه کرد: علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین و تفهیم کنند.

قریشی عنوان کرد: علما باید به مردم مسئله وحدت را طوری تبیین کنند که اظهار نظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود.

وی افزود: مسئله وحدت از همان ابتدای اسلام وجود داشته و علما به آن تأکید داشتند ولی امام خمینی (ره) مسئله وحدت را احیاء کردند.

  این مقام مسوول با بیان اینکه جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری کنند گفت: دشمنان از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراضی بوده و درصدد ایجاد اختلاف هستند لذا شیعه و سنی باید ید واحده در مقابل دشمنان اسلام باشند.

قریشی یادآور شد: وجود دشمنان که قصد از بین بردن دین اسلام را دارد نیاز به وحدت را بیش از پیش می کند.

وی ادامه داد: اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران در خصوص وحدت عمل می‌کردند آمریکا و استکبار بر آن ها مسلط نمی شدند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه  در این جلسه نیز به اهمیت مسئله وحدت پرداخت و گفت: وحدت یکی از مهمترین مقوله‌های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری دارند.

حاج ماموستا کلشی نژاد خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا این وحدت در استان تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان حفظ شود.

 وی یادآور شد: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به سبب وجود اختلاف در ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از نظر شیعه و سنی بود که امام خمینی (ره) با درایت تمام با نامگذاری هفته وحدت این مسئله را خنثی کردند.

وی تأکید کرد: نشست‌های مختلف در راستای وحدت می‌تواند وحدت و یکدستگی را بین شیعه و سنی بیشتر کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وحدت شیعه آذربایجان غربی امام خمینی هفته وحدت وحدت و همدلی شیعه و سنی اهل سنت علمای شیعه و سنی علمای شیعه مسئله وحدت شیعه و سنی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره تغییر دین خود از مسیحیت به اسلام در نشست خبری پس از پیروزی برابر استقلال ملاثانی در اهواز مورد سوال قرار گرفت و در واکنش به آن گفت: می‌دانید که هیچ وقت برای پاسخ دادن به سوال‌های غیرمرتبط مشکلی ندارم. مشکلی ندارم ولی مسئله شخصی من با مسئله حرفه‌ای جداست.

او جملاتش را به این شکل در کنار هم قرار داد و اضافه کرد: چون پرسیدید و کنجکاو هستند، باید بگویم بله. با افتخار مدتی پیش به دین اسلام روی آوردم و یکی از شما هستم. حتی عضوی از خانواده های ایرانی. می‌خواستم آخر فصل درباره این موضوع صحبت کنم، چون مسائل شخصی را در درون خودم نگه می‌دارم. اما چون بیان کردید، بله این حقیقت دارد.

ویدئو: 331140

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد