Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان گفت: فعالیت شبانه‌روزی این مرکز نقش مهم و موثری در ایجاد آرامش و انضباط تردد و ترافیک شهر دارد.

به گزارش ایمنا، محمد گلشن در جریان بازدید مدیر بازرسی شهرداری همدان از مرکز کنترل ترافیک شهری، اظهار کرد: پایش معابر، کنترل ترافیک و ثبت تخلفات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت عبور و مرور در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود که بر همین اساس تلاش می‌کنیم نواقص موجود را رفع و به سمت هوشمندسازی مرکز به عنوان یکی از موضوعات با اهمیت حوزه مدیریت شهری حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف مدیریت شهری از نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند در نقاط مختلف شهر تنها کنترل ترافیک نیست بلکه بهره برداری مناسب از مجموع فعالیت‌های شهری از دیگر اهداف و کارکردهای این سامانه است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته تعمیر اساسی و به‌روزرسانی دوربین‌های هوشمند شهری انجام و به صورت سامانه‌ای متصل و یکپارچه عمل می‌کند، گفت: تعداد ۶ دستگاه دوربین هوشمند جدید در نقاط مختلف شهر همدان نصب شده و ۹ دوربین جدید نیز به زودی در دیگر مناطق شهر نصب و راه اندازی خواهد شد.

گلشن تصریح کرد: در این مدت واحد بازگشت بازرسی نیز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان راه اندازی و روزانه نسبت به رصد و بازدید از تأسیسات و تجهیزات نصب شده در سطح شهر برای رفع هرگونه نقص اطلاعاتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از حوادث رانندگی و کنترل ترافیک در سطح شهر همدان نیازمند اقدامات کنترلی و پیگیری‌های لازم است، تاکید کرد: بدون شک قانونمداری، هنجار شناسی، رعایت مقررات رانندگی و تردد استاندارد وسایل نقلیه در شهر بیشترین نقش و اثر را در دستیابی به شهر ایده آل دارد.

محمد درگاهی، مدیر بازرسی شهرداری همدان نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: اقدامات ارزنده و چشمگیری طی سال جاری در این مرکز انجام شده که البته این مرکز باید به واحد مدیریت و کنترل هوشمند حمل و نقل شهری تبدیل شود.

وی افزود: کارکرد این مرکز در حوزه‌های نظارتی، مدیریت ناوگان شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پسماند و خدمات شهری و همچنین در حوزه سامانه‌های تردد شهری نقش مهمی در بهبود روند و فعالیت‌های مدیریت شهری دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 530004

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر همدان همدان شهرداری همدان کنترل ترافیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان انجام شده است.

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان است.

وی افزود: پس از ایجاد ایست‌کارها، رفاهیات کارگران نیز در اولویت قرار گرفت و در اولین قدم در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی مانند شیراز، اصفهان و قشم سوییت‌ها و مهمانسراهایی برای آنان در نظر گرفته شده است تا با کمترین هزینه در آنها اقامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: همچنین بسیاری از خدمات رفاهی در سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف با تخفیفات ویژه‌ای برای آنان درنظر گرفته شده است.

کد خبر 749614

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان