Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل گوناگونی می تواند باعث به خواب رفتن انگشتان دست شود که می تواند برای افراد مشکل ساز شود. احساس خواب رفتگی و گزگز در انگشتان دست مشکل شایعی است که در سن میانسالی و به ویژه در خانم ها بیشتر مشاهده می شود.

عوامل مختلفی مانند بعضی از اختلالات هورمونی، برخی بیماری های روماتیسمی یا کم خونی باعث ایجاد خواب رفتگی و گزگز انگشتان می شود اما شایع ترین علت احساس خواب رفتگی انگشتان دست، تحت فشار بودن رشته های عصب در مسیر گردن تا دست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از شایع ترین این موارد تحت فشار بودن رشته های عصب در ناحیه مچ دست یا همان سندروم کانال کارپال است.

در این موارد بیمار از احساس خواب رفتگی و گزگز در انگشتان خصوصا انگشت شصت حلقه و میانه شکایت دارد. این خواب رفتگی در زمانی که فرد کار ظریفی انجام می دهد مانند نوشتن، کارهای هنری یا حمل کردن اجسام یا در دست گرفتن گوشی تلفن بروز می کند.

گاهی این خواب رفتگی بیمار را در نیمه شب از خواب بیدار می کند و گاهی با درد مبهم در ناحیه کف، مچ و انگشتان همراه می شود.

در موارد شدید گز گز با احساس ضعف در دست ها تجربه می شود و بیمار ابراز می کند که اگر جسمی در دستش باشد ناخودآگاه و غیرارادی می افتد که این امر نیز نشانه تحت فشار بودن رشته های عصبی مچ دست یا سندروم کارپال باشد.

وقتی فرد از خواب رفتگی و گز گز شکایت دارد باید به پزشک مراجعه کند. در صورت تشخیص سندروم کارپال بعد از معاینه، تست نوار عصب و عضله دست تجویز می شود تا میزان درگیری و آسیب دیدگی رشته های عصب، محل درگیری و شدت آن را بررسی کند.

اگر فشار روی رشته های عصبی متوسط یا خفیف باشد با روش های غیرجراحی مانند تجویز بریس، استراحت دادن به مچ دست و اجتناب از خم و راست کردن، پرهیز از انجام کار سنگین با دست، تجویز داروی ضد التهابی، تجویز فیزیوتراپی، تزریق داروی ضد التهاب در ناحیه مچ دست، ورزش درمانی و تجویز ورزش جهت تقویت و افزایش انعطاف پذیری عضلات اطراف مچ دست و نهایتا اصلاح الگوی رتفاری روزانه می توان این بیماری را درمان کرد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خواب خوابیدن خواب آلودگی خوابیدن رشته های عصب انگشتان دست مچ دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه