Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد: حضور ما در سوریه و لیبی ثبات در منطقه را تامین و از مهاجرت غیرقانونی و تروریسم ممانعت کرده است.

چاووش‌اوغلو طی اظهاراتی در پنجمین «همایش بین‌المللی تی‌آرتی ورلد» با محور «قدرت و پارادوکس؛ درک استراتژی بزرگ در قرن ۲۱» که امسال نیز به دلیل همه گیری جهانی کرونا به طور مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعریف «استراتژی بزرگ» فراتر از یک جنبه از قدرت، یعنی قدرت سخت با شمول عناصر مختلفی مانند قدرت دیپلماتیک، اقتصادی و حتی فرهنگی گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف خاص بدون داشتن قدرت خاصی دشوار است، گفت: اگر فاقد از قدرت ملی در ۲۰ سال گذشته بودیم، امروز نمی‌توانستیم یک بازیگر منطقه‌ای و بازیگری که در سراسر جهان قابل احترام است، باشیم.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه احترام از روی ترس نمی‌تواند پایدار باشد، اظهار کرد که احترامی که با قدرت جذب به دست می‌آید، ماندگار است.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه ترکیه قدرت سخت را در محور خود قرار نمی‌دهد، تصریح کرد: همکاری، همبستگی و عدالت بخش‌های ضروری هویت و تمدن ما هستند.

وی با بیان اینکه ترکیه از سومالی گرفته تا افغانستان بخشی از راه‌حل بحران‌ها بوده است، گفت: کشورمان از قدرت سخت خود تنها در مواقع نابودی تمام گزینه‌ها برای آغاز دیپلماسی استفاده می‌کند.

وی افزود: در مدیترانه شرقی نیز برای اینکه مشخص شود حاکمیت و حقوق مشروع ما قابل مذاکره نیست، اقدام کرده‌ایم.

منبع: الف

کلیدواژه: چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال‌«سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد