Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان نویسنده و کارگردان تئاتر خوزستانی گفت: امروزه بی‌انگیزگی در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خوزستان موج می‌زند و نیازمند تحول هستند.

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که امروزه بی‌انگیزگی در ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خوزستان موج می‌زند و نیازمند تحول هستند، اظهارکرد: فردی که سابقه اداره یک کانون فرهنگی تربیتی را در کارنامه ندارد، چگونه به دنبال کرسی‌های ادارات فرهنگی در خوزستان است؟

وی گفت: به نظر می‌رسد برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان هر مجموعه فرهنگی، مدیری توانمند و در تراز انقلاب اسلامی و همسو با دولت سیزدهم از همان بدنه برای مدیریت آن لازم است، همچون انتصاب دکتر جبلی رییس سازمان صداوسیما که خبرنگاری جهادی و از سطوح پایین‌دستی بود که با تلاش و دانش رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال فرهنگی و هنری همچنین گفت: جناب استاندار خوزستان اگر قایل به خرد جمعی و نظرات و دیدگاه هنرمندان، نخبگان و فرهیختگان است، پیرامون آسیب‌ها و راهکارها و چالش‌های پیش‌رو در ادارات و مجموعه‌های فرهنگی استان برای رسیدن به یکپارچگی و همسویی جلسه‌ای ترتیب دهد و نماینده ولی‌فقیه استان نیز که در حوزه‌های مختلف تلاش بسیاری دارد، به حوزه فرهنگ و هنر که مقام معظم رهبری آن را یکی از اولویت‌ها عنوان کرده است، توجه کند و حداقل دیداری با هنرمندان فعال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نظر نخبگان و هنرمندان به طور قطع می‌تواند نسبت به نظر جریان‌های سیاسی با هر نام و عنوانی، راهگشا باشد.

بوعذار تصریح کرد: افرادی که کارنامه موفق و درخشانی نداشته‌اند نباید برای گرفتن پست لابی به راه بیندازند  زیرا انتخاب چنین افراد خیانت به جامعه فرهنگی و هنری استان است و واکنش هنرمندان و فرهیختگان را در پی خواهد داشت.

این هنرمند با اشاره به نگرانی موجود در جامعه فرهنگی و هنری استان برای انتخاب مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: امروز برخی خود را مدعی می دانند اما باید به کارنامه آن ها رجوع کرد زیرا اگر مدیرانی به روی کار بیایند که در اقدام و عمل موفق نباشند، سرانجام آسیب آن متحمل جامعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

دبیر انجمن ادبی خوزخندان یادآوری کرد: خوزستان سرشار از ظرفیت‌ها و نیروهای سالم، خوش‌فکر و توانمند است و برخی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری و قرآنی، مدیران جهادی و قابل ‌اعتمادند که باید از حضور آن ها بهره برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگی و هنری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود