Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@18:42:00 GMT

مهم‌ترین اقدامات پس از عقرب زدگی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۵۹۶

مهم‌ترین اقدامات پس از عقرب زدگی

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت چند نکته مهم در مواجهه با عقرب گزیدگی را بیان کرد.  هزاد امیری، رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر فردی دچار مصدومیت یا عقرب زدگی شد نباید به هیچ عنوان حرکت کند.

او ادامه داد: در اولین مرحله برای کمک به فرد مصدوم با گزش عقرب و حتی مار باید محل گزش با آب و صابون به طور کامل شستشو داده شود و تمام وسائل زینتی مانند ساعت و انگشتر خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت بیان کرد: محل گزش فرد مصدوم باید با آتل بسته شود. محل گزش باید بدون حرکت و پایین‌تر از سطح قلب فرد مصدوم قرار بگیرد. بالای محل گزش باید به گونه‌ای بسته شود تا جریان خون در عضو گزیده شده قطع نشود.

امیری گفت: از دستکاری محل گزش باید پرهیز کرد، زیرا این کار باعث بروز عفونت ثانویه و جذب زهر همچنین خونریزی در آن محل خواهد شد. از مالیدن مواد شیمیایی و گیاهی در محل گزش فرد مصدوم خودداری شود.

او افزود: در هنگام گزش فرد مصدوم نباید آسپرین و انواع مخدر‌ها مصرف کند. از تیغ زدن یا مکیدن محل گزش توسط اطرافیان خودداری شود. در هنگام عقرب یا مار گزیدگی از رانندگی باید پرهیز کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که دچار بیهوشی یا سرگیجه شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عقرب اقدامات اقدامات مجرمانه اقدامات اقتصادی محل گزش فرد مصدوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم

واژگونی نیسان در شهرستان قلعه گنج استان کرمان منجر به فوت یک نفر و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر، ساعت ۱۲ و هشت دقیقه امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ واژگونی یک دستگاه خودروی نیسان در کیلومتر پنج محور قلعه گنج - چاه دادخدا منجر به فوت و مصدومیت دو نفر شد.

بنا به این گزارش، در پی این حادثه بلافاصله یک تیم امداد و نجات به محل اعزام شدند و فرد فوت شده نیز پس از اقدامات رهاسازی تحویل عوامل مربوطه شد.

کد خبر 749748

دیگر خبرها

  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می داد
  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی نیسان در قلعه گنج با یک کشته و یک مصدوم
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان