Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-03@04:08:08 GMT

وقتی باشگاه پرسپولیس میزبان جام جهانی بولینگ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۵۹۸

وقتی باشگاه پرسپولیس میزبان جام جهانی بولینگ شد

ورزش ایران از لحاظ میزبانی شرایط خوبی ندارد. برای مثال تیم فوتبال پرسپولیس دو فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا را بیرون از خانه به رقابت پرداخته است، این مدل اتفاقات برای دیگر باشگاه های ایرانی و حتی گاهی برای تیم ملی هم رخ داده و عملا میزبانی را به کشور های عربی و شرق آسیایی، چه در فوتبال و چه در اکثر رشته های ورزشی واگذار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در چنین شرایطی یادی از میزبانی پرسپولیس در یک جام جهانی خالی از لطف نیست

اختصاصی طرفداری _مجموعه ورزشی بولینگ عبده یا پرسپولیس، سال ۱۳۴۲ در جاده قدیم شمیرانات تاسیس شد. علی عبده منصب مدیرعاملی این مجموعه را بر عهده داشت و به همراه فاطمه پهلوی و محمد خاتمی از سهامداران این مجموعه بود. وی کنار باشگاه بولینگ، تیم فوتبال پرسپولیس که اکنون یکی از بزرگترین باشگاه های ایران و آسیا به شمار می رود را تاسیس کرد و همچنین به تشکیل دیگر تیمهای ورزشی پرداخت تا نشان دهد رویای بزرگی را برای پرسپولیس در سر دارد.

علی عبده موسس باشگاه پرسپولیس

عبده بیش از ده سال صبر کرد تا بالاخره در آبان ماه ۱۳۵۵ یک تورنمنت مهم ورزشی یعنی جام جهانی بولینگ ۱۹۷۶ را میزبانی کند.

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره جام جهانی بولینگ با عنوان "AMF bowling 1976 world cup" تمامی خط های بولینگ عبده از غیراستاندارد به اتوماتیک تبدیل شده و به شمار خط ها نیز افزوده شد تا یکی از بزرگترین باشگاه های بولینگ در آسیا لقب گیرد.

پوستر جام جهانی بولینگ تهران

این مسابقات با حضور ۳۴ کشور در بخش مردان و همچنین ۳۴ کشور در بخش زنان از سراسر جهان، مِن جمله ایران برگزار شد.

سکه های برنزی به مناسبت آغاز جام جهانی بولینگ

این دوره از مسابقات با اتفاقات دراماتیکی همراه بود. در بخش مردان انتظار می رفت کارلوس لوورا از ونزوئلا به جام قهرمانی دست یابد اما لاف انتظارات، یک جوان چپ دست و خجالتی ۱۹ ساله فیلیپینی به نام رافائل پائنگ نپوموچنو موفق شد قهرمان جام جهانی بولینگ شود تا جوانترین قهرمان تاریخ این رقابتها لقب گیرد. جام جهانی تهران تازه شروع پائنگ برای افسانه شدن بود، زیرا وی سه بار دیگر جام جهانی را فتح کرد تا با چهار قهرمانی در سه دهه مختلف رکوردی جاودانه را خلق کند. لئون تورپایان نیز نماینده ایران در این مسابقات بود.

بخش زنان نیز بی شباهت به رقابت مردان نبود، زیرا این بار هم دختر ۱۹ ساله آمریکایی به نام لوسی جیووینکو که دانشجوی دانشگاه فلوریدا بود موفق شد با کنار زدن دوریس گرادینِ سوئدی قهرمان جام جهانی بولینگ در بخش زنان شود. دِبی القانیان به عنوان نماینده کشورمان در این بازیها به رقابت پرداخت.

قهرمانان جام جهانی بولینگ در بخش مردان و زنان

بولینگ عبده چند ماه قبل از انقلاب در آتش سوخت و بعد از برپایی دوباره، در دهه شصت به بنیاد مستضعفان واگذار شد تا اکنون با نام مجموعه ورزشی شهید چمران فعالیت داشته باشد.

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس دعوت رسمی رمال ها به فدراسیون دانش بنیان! بازرس شرکت خصوصی شهاب عزیزی خادم، مدیر هتل آکادمی؟ بونوچی: یوونتوس باید به روحیه روزهای قبل از رونالدو برگردد؛ در آستانه پیوستن به زنیت بودم پیکه: بازیکن رئال مادرید پس از شکست 6-2 در ال کلاسیکو به مهمانی شبانه رفت!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی بولینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه سپاهان: هواداران بانوی پرسپولیس رفتار ناشایست داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه سپاهان، در طول مسابقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و همچنین قبل و بعد از مسابقه، هواداران تیم میزبان با استفاده از الفاظ رکیک اقدام به فحاشی نسبت به تیم سپاهان نمودند؛ این در شرایطی است که متأسفانه علی رغم تذکرات قبلی اقدامی در خصوص جلوگیری از این رفتار صورت نگرفت.

همچنین برخی از هواداران بانوی منتسب به تیم میزبان اقدام به رفتارهای ناشایست در طبقه فوقانی نمودند که نیروهای امنیتی به دلیل مخاطرات رفتارهای این هواداران اقدام به تغییر محل جایگاه هواداران بانوی تیم میزبان کردند.

از همین رو باشگاه سپاهان با ارائه مستندات کامل، به نهادهای مربوطه شکایت خواهد کرد.

کد خبر 6094768

دیگر خبرها

  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • باشگاه سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد
  • پاسخ سپاهان به شکایت پرسپولیس
  • باشگاه سپاهان از پرسپولیس شکایت می‌کند
  • باشگاه سپاهان: هواداران بانوی پرسپولیس رفتار ناشایست داشتند
  • شکایت؛ پاسخ سپاهان به شکایت پرسپولیس
  • شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است