Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@05:32:56 GMT

نشانه‌های حیات در سیاره زحل

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۶۳۳

یک مطالعه جدید نشان داده، رودخانه‌های موجود در قمر زحل می‌توانن به ماموریت آتی ناسا درباره زمین شناسی و بررسی حیات در این سیاره کمک کنند.

خبرگزاری میزان - فارس به نقل از دیلی میل نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد رودخانه‌های تیتان، تنها قمر زحل عمیق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد و می‌تواند به ناسا در جست‌و‌جوی نشانه‌های حیات کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس داده‌های بدست آمده در سطح قمر تیتان نواحی وسیعی مانند تپه‌های شن و ماسه و دریایی از مواد هیدروکربنی به چشم می‌خورد. کاوش‌های نوین خبر از کشف رودخانه‌ای عمیق در تیتان قمر سیاره زحل داده است.

تایتان دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است؛ ستاره شناسان به سرپرستی محققان دانشگاه کرنل نقشه رودخانه‌ها و سرشاخه‌های تیتان را بررسی کردند و مشخص کردند که شکل رودخانه‌ها می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد عمق آن‌ها یا آنچه در منطقه رخ داده است ارائه دهد.

ناسا تصمیم دارد، طی مأموریت جدیدی وبه کمک کاوشگر پرنده موسوم به «دراگون‌فلای» قمر تایتان را بررسی کند؛ این کاوشگر بدون چرخ، به اندازه کاوشگر مریخ‌نورد کنجکاوی است و انرژی هسته‌ای استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: کشف محل زندگی بچه سیاره‌ها

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: نجوم ناسا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نجوم ناسا رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

سیاره عطارد یازدهم اردیبهشت در دورترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد، اما این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گردش ۸۸ روزه سیاره عطارد به دور خورشید باعث می‌شود سه‌شنبه -یازدهم اردیبهشت‌ماه- به دورترین نقطه از خورشید در فاصله ۰.۴۷ واحد نجومی برسد؛ سیاره عطارد برخلاف بیشتر سیارات که دقیقاً مدارهای دایره‌ای به دور خورشید را دنبال می‌کنند و فاصله آن‌ها از خورشید تنها چند درصد تغییر می‌کند، دارای مدار بیضی شکل است.

فاصله سیاره عطارد از خورشید بین ۰.۳۰۷ واحد نجومی در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به خورشید) و ۰.۴۶۷ واحد نجومی در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است، این تغییر بیش از ۵۰ درصد به این معنا است که سطح آن در زمان حضیض نسبت به زمان اوج، دو برابر بیشتر انرژی از خورشید دریافت می‌کند.

قرار گرفتن سیاره عطارد در اوج خورشیدی از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و زمان غروب نیز بیش از سه درجه بالاتر از افق نخواهد بود.

کد خبر 749256

دیگر خبرها

  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ