Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، ماه گذشته در جریان بازدیدهای مسئولان دستگاه قضایی از گمرک‌های کشور مشخص شد که حدود شش هزار دستگاه کامیون وارداتی دست دوم در گمرک‌های کشور رسوب کرده است و ترخیص نمی‌شود در این راستا جلسات متعددی بین نمایندگان کامیونداران، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله گمرک، سازمان راهداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد و نهایتاً مسئولان دستگاه قضایی اعلام کردند که مسئولان متولی تا یک ماه فرصت برای ترخیص این کامیون‌ها دارند و کامیونداران باید بتوانند هرچه سریعتر به خودرویی که سفارش داده‌اند، دست پیدا کنند تا روند نوسازی ناوگان سریعتر انجام شود.


احمد کریمی - دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران- با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه تعیین شده برای ترخیص کامیون‌های رسوبی مانده در گمرکات کشور به پایان رسیده است، اظهار کرد: تا کنون نهایتاً حدود ۱۵ درصد از کامیون‌های رسوبی ترخیص شده‌اند و برای ترخیص مابقی آن‌ها مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در هفته آینده حل و فصل شود و شاهد تسریع در این روند باشیم.


وی افزود: چند مشکل در این زمینه وجود دارد که می‌توان به خدمات پس از فروش تعیین ارزش افزوده برای جلوگیری از گرانفروشی و مشکلات شرکت های حمل و نقل برای ترخیص کامیون‌های وارداتی اشاره کرد که در این زمینه مقرر شد هفته آینده جلساتی برگزار شود و این مشکلات بررسی و حل و فصل شود که اگر این اتفاق بیفتد شاهد تسریع در ترخیص این کامیون‌ها خواهیم بود.


دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا وارد کنندگان همگی مورد ارزیابی قرار بگیرند و آن‌هایی که به تعهداتشان عمل نکرده‌اند نتوانند بیشتر از مجوزی که دارند کامیون وارد کنند. همین مسئله سبب می‌شود تا آن‌ها هرچه سریعتر کامیون‌های وارد شده را ترخیص کنند و آن‌ها را به کامیون‌داران تحویل دهند تا بتوانند مجوزهای جدیدی برای واردات بگیرند.


کریمی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که در جلسات هفته آینده مورد بررسی قرار می گیرد، تعیین ارزش افزوده منطقی برای کامیون های وارداتی است، گفت: در حال حاضر واردکنندگان هرطور که بخواهند قیمت کامیون‌ها را محاسبه کرده و از کامیون‌داران بهای متفاوتی دریافت می‌کنند اما مقرر شد تا برای تعیین ارزش افزوده منطقی و مناسب در جلسه آینده تعیین تکلیف شود تا هر وارد کننده‌ای نتواند هر قیمتی که دلش می‌خواهد کامیون‌های وارداتی را بفروشد.


وی اضافه کرد: بر اساس آنچه پیش از این تصویب شد، قرار بود شرکت‌های حمل و نقل تنها برای تامین نیاز خودشان بتوانند کامیون دست دوم وارد کنند اما در حال حاضر بسیاری از این شرکت‌ها ثبت‌نام انجام داده و برای مردم هم کامیون وارد کردند اما بر اساس قانون نمی‌توانند آن را به رانندگان بفروشند. در این راستا مقرر شد تا جلسه هفته آینده در این باره تصمیم گیری شود و شرکت‌های حمل و نقل که این کار را انجام داده‌اند، بتوانند کامیون‌های رانندگان را ترخیص کنند و در اختیارشان قرار دهند.


دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور تاکید کرد: وزیر راه‌ و شهرسازی جدید به صورت کامل موافق نوسازی ناوگان و واردات هر چه سریعتر طرح کامیون‌های دست دوم اروپایی است و همواره در جلسات متعدد بر این نکته تأکید کرده است که اگر ناوگانی قرار است نوسازی شود باید با کامیون با کیفیت این اتفاق بیفتد و امیدواریم که با این رویکرد وزیر هر چه سریع‌تر بتوانیم نوسازی ناوگان را به سرانجام برسانیم.

منبع: الف

کلیدواژه: کامیون های وارد برای ترخیص هفته آینده کامیون ها وارد کنند مقرر شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • خبرهای خوش مهمان خاص جنوب تهران
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار