Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@08:22:04 GMT

راه‌های افزایش امنیت مودم‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۰۷۹۷

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به مودم‌ها، حفظ امنیت مودم در مقابل اینترنت دزدی و هک است. روش‌هایی برای افزایش امنیت مودم‌های خانگی ارائه شده است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: در این روز‌های کرونایی و الزام حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، خواسته یا ناخواسته باعث شده تا بیشتر از قبل به سمت استفاده از اینترنت و فضای مجازی برویم، خیلی از ما برای اتصال به اینترنت از مودم‌های خانگی استفاده می‌کنیم، ولی احتمالا به خیلی از نکات پیرامون این مودم‌ها اهمیت نمی‌دهیم و یا اصلا چیزی در موردشان نمی‌دانیم، یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به مودم‌ها، حفظ امنیت مودم در مقابل اینترنت دزدی و هک هست که در این مطلب سعی کردیم به چند مورد که می‌تواند به افزایش امنیت مودم‌هایمان کمک کند اشاره کنیم:

غیر فعال کردن WPS

کلمه WPS مخفف Wi-Fi Protected Setup و محافظت‌کننده شبکه وای فای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تنظیمات مودم یک استاندارد امنیت شبکه بی‌سیم می‌باشد که تلاش می‌کند ارتباط بین روتر و دستگاه‌های بی‌سیم را سریع‌تر و آسان‌تر کند؛ گزینه WPS قابلیتی است که اگر فعال باشد بستر بسیار مناسبی برای هکر‌های مودم ADSL فراهم می‌کند و به عبارتی هک کردن مودم‌هایی که wps شان فعال است بسیار آسان و سریع می‌باشد.

پس به عنوان اولین راه جهت بالا بردن امنیت مودم باید وارد قسمت تنظیمات شده و این قابلیت را خاموش کنیم.

رمز گذاری قوی

رمز گذاری جهت اتصال به اینترنت مودم را می‌توان از تاثیر گذارترین راه‌های بالا بردن امنیت مودم نام برد.

رمزگذاری بر روی مودم‌ها توسط پروتکل‌های متعددی قابل انجام است، شما می‌توانید هر پروتکلی که دلخواه‌تان باشد انتخاب کنید.

پروتکل WPA۲ – Wi-Fi Protected Access II بهترین انتخاب جهت رمز گذاری قدرت‌مند را پیشنهاد می‌کنیم، این پروتکل قوی‌ترین پروتکل موجود است.

البته سعی کنید هر چند هفته یک‌بار رمز خود را تغییر دهید، پروتکل‌های قدرت‌مند هر چقدر هم قوی باشند، لزوما در برابر هک شدن کاملا مقاوم نخواهند بود.

فعالسازی مک فیلترینگ

مک فیلترینگ قابلیتی است که با فعال سازی آن تنها سیستم ها، دستگاه‌ها و موبایل‌هایی قادر به اتصال خواهند بود که برای مودم، توسط درج آدرس مک‌شان، تعریف شده‌اند.

با این اقدام می‌توانیم از شر تعارف‌های بی‌جا هم خلاص بشویم، چرا که هیچ کسی جزء دستگاه‌های تعریف شده، حتی با داشتن رمز هم قادر به اتصال نخواهند بود.

حذف مشخصات شخصی از اسم مودم

این یک پیشنهاد غیر فنی است و مانعی برای هک شدن و اینترنت دزدی نخواهد شد، اما ثبت کردن نام، نام‌خانوادگی، شماره تماس برای مودم موجب می‌شود تا افرادی که قصد دارند از این اطلاعات سوءاستفاده کنند راه ساده‌ای برای به‌دست آوردن این اطلاعات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان رمز وای‌فای را پیدا کرد؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: مودم اینترنت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مودم اینترنت امنیت مودم مودم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش مشرق، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیارد یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی