Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله بهادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق برنامه باید در مدت زمان چهار سال حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی سه هزار و ۲۹۰ واحد مسکن در استان بویژه شهر ایلام آغاز شده است.

وی افزود: تامین زمین مورد نیاز هشت هزار واحد مسکن روستایی و شهری در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ و ۲ هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: طبق ماده ۲ قانون زمین شهری، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین‌های مورد نیاز ساخت مسکن و خدمات عمومی را ضمن استفاده از کلیه اراضی موات و دولتی در شهرهایی که به دلیل عدم تکافوی اراضی مذکور در این شهرها ضرورت آن حتمی است به ترتیب از زمین‌های بائر و دائر شهری تامین کند.

بهادری درخصوص تامین زمین مورد نیاز مسکن استان بیان داشت: سه راهکار برای تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن درنظر گرفته شده است، اولین راهکار اداره کل راه و شهرسازی استان تمامی زمینهای تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص داده است.

وی بیان کرد: راهکار دوم استفاده از زمین های بلا استفاده ادارات و سازمان هاست که طبق قانون باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمین های مذکور شناسایی و در حال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد، این اداره کل اقدام قانونی لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرهاست که در این زمینه به تازگی ۹ قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به ۱۳۲ هکتار( ۶ قطعه در جلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و سه قطعه داخل حریم در کمیسیون ماده ۵) به تصویب رسیده که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

بهادری تاکید کرد: چهار قطعه دیگر نزدیک به ۱۲ هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی سایر مراحل قانونی است.

وی اضافه کرد: استان ایلام توانایی احداث ۲۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال را بطور قطع داشته و این مهم بستگی به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور دارد.

برچسب‌ها ایلام وزارت راه و شهرسازی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام وزارت راه و شهرسازی مسکن ایلام وزارت راه و شهرسازی مسکن راه و شهرسازی مورد نیاز هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است