Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در دیدار با حداد عادل، در جریان آخرین وضعیت فعالیتهای گسترده بنیاد سعدی در حوزه گسترش زبان فارسی در خارج از کشور قرار گرفت و در خصوص برنامه‌های قابل اجرا در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات، وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از شخصیت دانشمند و ممتاز علمی و ادبی دکتر حداد عادل، از سالها فعالیت‌ هدفمند و تاثیرگذار و همچنین خدمات ماندگار ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگ و تمدن ایران قدردانی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان  با تاکید بر اهمیت گسترش زبان فارسی در خارج از کشور به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار تمدنی جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش منحصربفرد زبان فارسی در معرفی فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی کشورمان، فعالیتهای بنیاد سعدی در این رابطه را بسیار ارزشمند دانسته و بر آمادگی همه جانبه وزارت امور خارجه جهت ارائه هر گونه تسهیلات در توسعه زبان فارسی در خارج از ایران تاکید نمود.

حداد عادل نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیتهای بنیاد سعدی در امر آموزش، ترویج و استاندارد سازی زبان فارسی در سطح بین المللی و همچنین تدوین کتب آموزش زبان فارسی متناسب با کشورهای مختلف، اقدامات این بنیاد را به منظور ارائه مدلی واحد و علمی در شناساندن ادبیات غنی زبان فارسی، موفقیت آمیز ارزیابی کرده و با قدردانی از کلیه اقدامات و همکاری‌های وسیع صورت گرفته از جانب وزارت امورخارجه، برخی انتظارات و درخواستها از دستگاه دیپلماسی کشور در امر توسعه هرچه بیشتر زبان فارسی را مطرح نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين اميرعبداللهيان بنیاد سعدی غلامعلي حداد عادل زبان فارسی در خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • البرز در حوزه صادرات جهش بزرگی را رقم زد
  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس