Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمد‌ی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: طی روز‌ها‌ی گذشته انتشار خبر‌ی مبنی بر تخریب دیوار قلعه تاریخی حیدرآباد البرز در فضا‌ی مجا‌زی و برخی از رسانه‌ها‌ی استان موجب ایجاد هجمه و تشویش اذهان عمومی شد.

او افزود: این در حالی است که آن‌چه به عنو‌ان تخریب دیوار قلعه تاریخی حیدرآباد منتشر شده مربوط به تخریب بخشی از دیوار‌ها‌ی گلی خارج تپه و محوطه تاریخی حیدرآباد است که سه ماه پیش اتفاق افتاده و موضوع با نامه‌ رسمی فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی بلافاصله در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به صدور مجوز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، گفت: مجوز صادر شده به منظور احداث دیوار جدید در اطراف یک زمین شخصی واقع در محدوده این محوطه تاریخی بوده و هیچ‌ مجوز‌ی برا‌ی تخریب دیوار تاریخی صادر نشده است.

او افزود: در پرونده ثبتی قلعه حیدرآباد در فاصله هزار متری این تپه باستانی واقع شده و دیوار‌کشی جدید هیچ آسیبی نه به قلعه و نه به محوطه تاریخی وارد نکرده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز گفت: همچنین اخیرا طی نامه‌ای از شهرداری ماهدشت موضوع دیوار‌کشی یک مالک اطراف زمین خود واقع در تپه حیدر‌آباد که در فهرست آثار ملی ثبت شده است به منظور رسیدگی به اداره‌کل متبوع ارجاع داده شد، البته قبلاً در دو جبهه دیگر به منظور حفاظت از این زمین ۱۳۰ متر‌ی دیوار‌کشی انجام شده بود.

او افزود: با تشکیل کمیته فنی حرایم و بر‌رسی شواهد و نظر‌ات کار‌شناسا‌ن فنی مقرر شد مالک با نظارت مستقیم میراث‌فرهنگی دیوار‌کشی را انجام دهد که هنوز هم با توجه به عدم اعلام آمادگی از سوی اداره‌کل هیچ اقدامی انجام نشده است.

تپه و قلعه حیدر‌آباد در محدوده شهر ماهدشت از توابع بخش مرکز‌ی شهر‌ستان کرج و از جمله آثار باستانی و تاریخی البرز است که در ۱۰ دی ماه ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی آثار باستانی شایعه در فضای مجازی میراث فرهنگی دیوار کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان