Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:04:21 GMT

کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۳۵۳

کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره کیفیت آب و نقش آن در تاثیر آفت کش ها، گفت: فاکتور‌های متعددی در تاثیر گذاری سموم و سمپاشی‌ها علیه عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع و باغات نقش دارند که می‌توان به دوز مناسب و فرمولاسیون سم، زمان مناسب سمپاشی، فنولوژی گیاه و مرحله حساس بیولوژی عامل خسارتزا، درجه حرارت و شرایط اقلیمی هنگام سمپاشی، نوع سمپاش، تکنیک و نحوه سمپاشی، نوع نازل مورد استفاده اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار کیفیت آب مورد استفاده در سمپاشی است که در برخی از موارد اثربخشی سموم و سمپاشی انجام شده را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و علیرغم صرف وقت، هزینه‌های فراوان تاثیر قابل قبولی روی عوامل خسارتزا مشاهده نمی‌شود.

زاغی گفت: اسیدیته آب یکی از عوامل کاهنده کیفیت افت کش هاست و PH مناسب آب سمپاشی بین ۴ تا ۶ است و هرچه PH آب بالاتر باشد، تجزیه در آفت کش‌ها بیشتر است.

او با اشاره به اینکه استفاده از آب تمیز و قرار دادن فیلتر در مخزن سمپاشی در فرایند سمپاشی آفت کش‌ها از نکات مهم در افزایش تاثیر آفت کش است، افزود: بافر‌ها یکی از عوامل باقی ماندن اثر آفت کش‌ها است، این ترکیبات شیمیایی که خاصیت اسیدی دارند باعث پیشگیری از شکسته شدن افت کش‌ها می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سختی آب یکی دیگر از عوامل کاهنده کیفیت آفت کش ها است، گفت: سختی بی کربناتی و غیر کربناتی و کدری از سختی‌های آب است.

او در باره اقداماتی که می‌توان برای اصلاح شرایط و کیفیت آب سمپاشی انجام داد، افزود: ذرات معلق در آب را باید با روش رسوب گذاری و یا صاف کردن استفاده کرد.

زاغی گفت: افزودنی‌هایی که موجب افزایش کارایی آفت کش‌ها می‌شوند شامل، خیس کننده‌ها و پخش کننده ها، نفوذ دهنده ها، چسباننده ها، تدام بخش‌ها م مرطوب کننده و افزودنی‌هایی که سبب بهبود و سهولت کاربرد آفت کش‌ها مشوند، شامل، اسیدی کننده ها، بافری کننده ها، اصلاح کننده‌های سخت اب، عوامل ضد کف هستند.

او در پایان در مورد راهکار‌های پیشنهادی برای افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، گفت: کسب اطلاعات آب منطقه، استفاده و ذخیره سازی آب باران به دلیل داشتن مناسبترین PH، استفاده از آب‌های نرم با PH کمی اسیدی، استفاده از همه محلول آفت کش در تانک، عدم استفاده از آب‌های کدر و با حرارت بالا و بکارگیری توصیه‌های روی برچسب آفت کش‌ها و. از راهکار‌های افزایش کیفیت آب مورد استفاده و اثر بخشی بهتر سمپاشی انجام شده، هستند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران آفات کشاورزی سمپاشی مزارع مورد استفاده سمپاشی انجام آفت کش ها کیفیت آب کننده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا

 دادستان کلاله در شرق استان گلستان گفت که تحقیقات تا زمان شناسایی و دستگیری عوامل دخیل (احتمالی) در مفقودی «یسنا» دختر چهار ساله اهل این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، سید جواد میردوستی پنجشنبه شب اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام مفقودی کودک کلاله‌ای عملیات جستجو و اقدامات قضایی و پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد که در ادامه با توجه به ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن طفل تقویت و در پی تحقیقات با دستور قضایی چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دادستان کلاله با یادآوری پیدا شدن این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محل مفقودی گفت که یسنا در سلامت کامل به سر می‌برد و تحقیقات قضایی پرونده نیز در حال تکمیل است.

وی از تلاش شبانه روزی اهالی منطقه، هلال احمر و پلیس برای بازگرداندن کودک به آغوش خانواده قدردانی کرد.

در همین رهگذر مسوولان محلی از انتقال این کودک به بیمارستان برای اطمینان خاطر از صدمه ندیدن کودک و تاثیر ترس یا گرسنگی در طول ۵ روز مفقودی خبر دادند.

پیدا شدن این خبر موجی از شادی را در بین مردم ترکمن منطقه به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا خانواده این کودک عصر یکشنبه نهم اردیبهشت هنگام کار در مزارع روستای «یلی بدراق» متوجه گم‌ شدن کودکشان شدند و بلافاصله موضوع توسط بخشداری مرکزی کلاله به جمعیت هلال احمر گزارش و از همان زمان جست و جو برای یافتن یسنا آغاز شد که عصر امروز پنجشنبه توسط یک خلبان کایت سوار نتیجه داد.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند