Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:40:22 GMT

ورزش راهی برای تامین سلامت جسم و روح

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۵۱۹

ورزش راهی برای تامین سلامت جسم و روح

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: سلامت روح از سلامتی جسم نشات می‌گیرد، در نتیجه هر فرد با ورزش به سلامتی جسم و روح خود کمک‌ کرده‌ است.

سونیا لطف‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورزش یکی‌ از عواملی است که می‌تواند سلامت بانوان را تامین کند، اظهار کرد: پویایی یک خانواده به این است که مادر خانواده به سلامتی خود اهمیت دهد و ورزش یکی از راه‌های تامین‌کننده سلامتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اساس سلامت جسم، ورزش است و سلامتی روح نیز از سلامتی جسم نشات می‌گیرد؛ در نتیجه هر فرد با ورزش به سلامتی جسم و روح خود کمک‌ کرده‌ است.

وی افزود: بانوان در نقش مادر و همسر یک الگو برای فرزندان و اطرافیان هستند و وقتی یک مادر به سلامتی خود اهمیت‌ داده و ورزش کند، می‌تواند اطرافیان را نیز به سمت ورزش و سلامتی هدایت کند. همچنین با توجه به الگو بودن مادران برای کودکان، این قشر نقش مهمی را در سلامت جامعه نیز دارند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اهداف ما از هدایت بانوان به سمت ورزش، دور کردن آن‌ها از افسردگی است زیرا هرچقدر بی‌تحرک‌تر باشیم به افسردگی نیز نزدیک‌تر می‌شویم، تصریح کرد: ورزش در وهله اول نشاط خانواده و در وهله دوم نشاط جامعه را به دنبال دارد زیرا با انجام و شرکت در ورزش‌های همگانی شور و نشاط جمعی نیز ایجاد می‌شود که در نشاط جامعه تاثیرگذار است.

لطف‌الهی با اشاره به انجام ورزش‌های همگانی در نقاط مختلف استان، ادامه داد: با توجه به وجود پیاده‌روها و سالن‌ها و مکان‌های ورزشی موجود در استان، زنجان پتانسیل خوبی برای ورزش‌های جمعی (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای آزاد در ایام کرونا) دارد که بانوان می‌توانند به ورزش بپردازند؛ البته طرح‌های ورزشی بانوان مانند طرح طبیعت‌گردی، دوشنبه‌های پیاده‌روی، پارک گام و ... که مجری بیشتر آن‌ها هیئت ورزش‌های همگانی است نیز فرصت خوبی برای ورزش همگانی بانوان است.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد: پیاده‌روی یکی از ورزش‌هایی است که نیازی به تخصص و شرکت در کلاس ورزشی ندارد و بانوان در شرایطی که امکان حضور در کلاس‌های ورزش یا فعالیت در خانه را ندارند، می‌توانند با رعایت اصول و قواعد پیاده‌روی مانند استفاده از کفش و لباس مناسب به ورزش‌کردن بپردازند؛ البته بانوان در نظر داشته‌ باشند که هنگام پیاده‌روی سر باید در راستای ستون مهره‌ها قرار بگیرد و زمان آن نیز نباید کم‌تر از نیم‌ساعت باشد.

وی خاطرنشان کرد: به ورزش بانوان باید اهمیت دهیم زیرا اگر یک مادر جسم و روح سالمی نداشته‌ باشد، نمی‌تواند به راحتی به سلامتی و تربیت فرزندان خود نیز برسد و این در آینده آن‌ها تاثیرگذار است که با ورزش می‌توانیم به تامین سلامتی بانوان و مادران کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش بانوان زنجان سلامتی جسم پیاده روی جسم و روح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب