Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق پیش‌بینی‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز سامانه بارشی همراه با فعالیت امواج ناپایدار و کاهش شدید دما در استان محسوس خواهد بود.

 ایرج مصطفوی بعدازظهر امروز چهارشنبه را زمان آغاز فعالیت این سامانه بارشی عنوان و اضافه کرد: نوع مخاطره این سامانه بارش باران و برف، وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به منطقه اثر فعالیت سامانه بارشی بیان کرد: بارش باران و برف و مه‌آلودگی و احتمال کولاک در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی، بارش پراکنده باران در بیشتر نقاط استان و به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب در تمام نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: کاهش محسوس دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان به شکلی است که دمای حداقل در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان به صفر و زیرصفر درجه می‌رسد.

وی مخاطره اصلی را در روزهای آینده احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خسارات ناشی از وزش باد دانست و تاکید کرد: زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی در استان سمنان روز شنبه است.
وی، برداشت باقی مانده محصولات رسیده باغی و زراعی همچون ذرت، سبزی و صیفی و انتقال آنها به انبارهای مسقف، خودداری از چرای دامها در ارتفاعات و مسیل ها جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی و سیلاب، خودداری از عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی، و تامین سوخت و تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و کنترل استحکام سطوح پوششی سالن‌ها را برخی از مهمترین توصیه های هواشناسی برای پایان هفته دانست.

مصطفوی بیان کرد: استفاده از ضدیخ در ماشین آلات‌کشاورزی و تخلیه آب سامانه‌های آبیاری پس از اتمام فعالیت، مهار سامانه های آبیاری بارانی، استفاده قیم برای نهالها با توجه به وزش باد نسبتا شدید، و تنظیم دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها و سالن های پرورشی نیز توصیه می شود.
وی کمینه و بیشینه دمای هوای امروز سمنان را ۱۲ و ۲۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و  ادامه داد: امروز کمینه دمای هوای استان در رضوان به چهار و بیشینه در گرمسار و ایوانکی به ۲۶ درجه سانتیگراد می رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: تا جمعه کمترین میزان دمای هوا در رضوان به منفی ۲ درجه خواهد رسید و یخبندان در نقاط مرتفع دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی سمنان سازمان هواشناسی كشور بارندگی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی هواشناسی استان سمنان درجه سانتیگراد سامانه بارش وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود