Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل 135 اظهار داشت: طبق این اصل، وزارتخانه‌ها حداکثر سه ماه باید با سرپرست اداره شوند؛ در حال حاضر بیش از 50 روز از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش گذشته و هرچند این حق قانونی رئیس جمهور است که از فرصت سه ماهه استفاده کند، اما این زمان رو به اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موضوعات در دست بررسی در مجلس، لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان است؛ چطور از وزارتخانه‌ای که با سرپرست اداره می‌شود انتظار داریم در مجلس از حق فرهنگیان دفاع کند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش و معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور دارند و از حق فرهنگیان دفاع می‌کنند، اما این فرق می‌کند با حالتی که وزارتخانه با سرپرست اداره شود یا وزیر بخواهد از حقوق معلمان دفاع کند.

کوهساری تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در تاریخ 6 خردادماه فرمودند که دولت جدید باید سرعت عمل به خرج دهد، از رئیس جمهور می‌خواهیم هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.

وی افزود: رئیس جمهور محترم بارها اشاره کرده است که افراد مورد نظر دستگاه‌های مختلف برای مسئولیت‌های مختلف پیشنهاد می‌شوند؛ آیا برای وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون پرسنل و 15 میلیون نفر دانش آموز فقط یک نفر پیشنهاد شده بود؟! و آیا این وزارتخانه باید 50 روز با سرپرست اداره شود؟ انتظار داریم وزیر پیشنهادی سریع‌تر به مجلس معرفی شود.

* قالیباف: رئیس جمهور دغدغه آموزش و پرورش را دارد و پیگیر موضوع است

پس از اخطار این نماینده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی اظهار داشت: همان طور که اشاره کردید در اصل 135 قانون اساسی سه ماه به رئیس جمهور فرصت داده شده است که در خصوص وزارت آموزش و پرورش 40 روز دیگر فرصت باقی است.

وی افزود: چون حضوری با رئیس جمهور صحبت کرده‌ام می‌دانم که این دغدغه را دارند و پیگیر موضوع هستند و انصافا سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در رابطه با موضوعات مربوط به مجلس از جمله نظام رتبه بندی دائم پیگیر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون اساسی سرپرست رئیس جمهور وزارت آموزش و پرورش سرپرست اداره رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد