Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@12:25:41 GMT

ضرب و شتم هالیوودی مردان قانون!

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۱۹۷۷

ضرب و شتم هالیوودی مردان قانون!

در اقدامی کم‌سابقه و هنجارشکنانه و با هدایت مدیر یک فروشگاه زنجیره‌ای لوازم خانگی شناخته شده در شهر مشهد که متهم به فروش کالای قاچاق شده بود، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی به همراه تعدادی از کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان که برای انجام وظیفه به محل رفته بودند، مورد ضرب و شتم حدود ۵۰ نفر قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته اطلاعاتی به دست خبرنگار ما رسید که به این ماجرای تلخ و کم‌سابقه اشاره داشت؛ تعدادی از مأموران دولتی و صنفی برای برخورد با فروش کالای قاچاق و مبارزه با سودجویی‌های کلان دست به یک بازرسی زده‌اند، اما در حین انجام وظیفه از سوی ده‌ها نفر از کارکنان یک فروشگاه شناخته‌شده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

از همین رو برای بررسی بیشتر دست به کار شدیم و پس از پیگیری تمامی موارد مطرح شده پی بردیم ...

ماجرای کتک خوردن چه بود؟

یکشنبه گذشته براساس بررسی‌های میدانی که توسط کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی و همچنین رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی از سطح بازار فروش لوازم خانگی همزمان با افزایش قیمت‌ها صورت گرفته بود، سرنخ‌هایی بدست آن‌ها آمد که نشان می‌داد پشت پرده برخی تخلفات عمده بازار لوازم خانگی که همان فروش کالای قاچاق بود، مدیران یک فروشگاه زنجیره‌ای شناخته‌شده قرار دارند.

از سوی دیگر معلوم شد این فروشگاه در سطح کشور بیش از ۲۵۰ شعبه دارد و تبلیغات گسترده‌ای هم در شهر مشهد داشته و ادعای فروش کالا با قیمت منصفانه را هم مطرح می‌کند.

تیم بررسی تخلفات حوزه فروش لوازم خانگی پس از هماهنگی با دستگاه‌های متولی راهی یکی از شعبه‌های فروشگاه مذکور واقع در مجتمع تجاری اطلس شدند. آن‌ها در ادامه مشاهده کردند عمق تخلفات صورت گرفته در محل از آنچه تصور می‌کنند فراتر رفته و لوازم خانگی قاچاق که با قیمت‌های نازلی به دست آن‌ها می‌رسد را با قیمت کالایی که گمرکی آن پرداخت شده به مردم می‌فروشند و حتی با گارانتی ساختگی از مردم وجوهی نیز دریافت می‌کنند.

وقتی پرده از تخلفات گسترده برداشته و قرار می‌شود تعدادی از کالاها با ظن به قاچاق، به انبار امین منتقل شوند تا اسناد فروش آن‌ها که به احتمال زیاد سود نامشروع میلیاردی از این راه به جیب مدیران سرازیر شده بود مورد بررسی قرار گیرد، به یک باره در حدود ۵۰ نفر از نیروهای فروشگاه مذکور که با فراخوان مدیر آن مجموعه مقابل شعبه مذکور تجمع کرده بودند با حالتی وحشیانه که فقط در فیلم‌های هالیوودی نمونه آن را می‌توان دید به سمت رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی و کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان حمله‌ور شده و آن‌ها را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. پس از آن مأموران پاسگاه محل به مجتمع مراجعه ولی نیروهای این فروشگاه دست از رفتار شرارت‌گونه خود برنداشته و کار به جایی می‌رسد که پس از اطلاع جانشین دادسرای انقلاب مشهد و ورود قاطعانه مقام قضایی و گسیل مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی مشهد به منطقه، همه چیز آرام می‌شود و سرانجام کارشناسان در حالی که آسیب هم دیده بودند کالاهای مشکوک به قاچاق را با خود می‌برند و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

اما این همه ماجرا نبود و زمانی که این اتفاق به اوج خود رسیده و تصور می‌شد این کار درواقع نقشه‌ای برای پنهان کردن محموله‌های عظیم قاچاق از دیگر انبارها به واسطه وقت‌کشی بوده، برخی مسئولان اتحادیه مذکور در حمایت از متخلفان هنجارشکن در محل حاضر و خواستار عدم برخورد با آن‌ها شدند. حتی شنیده می‌شد این فرد متخلف، پشت پرده مورد حمایت عده‌ای صاحب نفوذ هم قرار دارد و برای نمونه یکی از مسئولان ارشد اتاق اصناف مشهد هم در حمایت از متخلف با کارشناسان تماس می‌گیرد که راه به جایی نمی‌برد.

در ادامه با توجه به حساسیت موضوع و لو رفتن اقدام‌های غیرقانونی مدیران این فروشگاه، قاضی طباطبایی، جانشین دادسرای انقلاب مشهد در اقدامی جهادی شخصاً پیگیر ماجرا شد و دستور داد تمامی انبارها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مذکور در مشهد مورد بازرسی قرار گیرند. این اقدام با قاطعیت صورت می‌پذیرد و تا صبح روز گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق از فروشگاه‌ها، پشت‌بام آن‌ها و انبارهای این برند کشف و دستور توقیف آن صادر شد.

تماس‌های مشکوک در حمایت از متخلف!

در ادامه برای بررسی دقیق‌تر ماجرا با رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی گفت‌وگو می‌کنیم که سید مهدی اصغریان در تشریح ماجرا به خبرنگار ما گفت: در پی اجرای یک گشت مشترک که با مسئولیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان به مرحله اجرا درآمد، قرار شد بازار اطلس و یکی از فروشگاه‌های آنجا مورد بررسی قرار گیرد، به همین منظور به آنجا رفتیم. وی تصریح کرد: موضوع اصلی برخورد با فروش کالاهای قاچاق بود که پیش از آن هم برای دستگاه‌های متولی دعوت‌نامه ارسال شد که همراه ما باشند اما متأسفانه تعدادی از دستگاه‌های متولی مانند تعزیرات همراهی مناسبی با ما نکردند، در ادامه کار بازرسی تعطیل نشد و کارشناسان صمت همراه ما به محل آمدند. در ابتدا به سراغ فروشگاه زنجیره‌ای شناخته شده رفتیم.

در حین بازدید از فروشگاه، کارشناسان حوزه قاچاق کالا و ارز معاونت بازرسی سازمان صمت به چندین قلم کالای خارجی ( جاروبرقی و...) ظن قاچاق بردند. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تصریح کرد: در ادامه قرار شد این محصولات برای بررسی اسناد و مدارک به معاونت بازرسی سازمان صمت منتقل شوند که نیروهای فروشگاه مذکور مانع اجرای قانون شدند. متأسفانه در این میان تماس‌های برخی افراد مسئول هم در حمایت از مدیران فروشگاه شروع شد. آن‌ها از ما می‌خواستند در این زمینه (توقیف کالای قاچاق و برخورد قانونی) مساعدت شود و به آن‌ها سخت گرفته نشود!

برخی از مسئولان اتحادیه مربوطه هم حضوری به محل آمدند تا از متخلف حمایت کنند. مشخص بود افراد زیادی در حال حمایت از مدیران فرشگاه هستند و کار به جایی رسید که از حدود ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب ماجرای بازرسی به طول انجامید.

نیروهای دو شعبه به ما حمله کردند!

اصغریان افزود: در گیرودار اعمال قانون بودیم که یک مرتبه حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروهای آن‌ها که در دو شعبه نزدیک حضور داشتند با تعطیل کردن فروشگاه، مقابل شعبه‌ای که ما حضور داشتیم حاضر و مانع شدند کالاهای مظنون به قاچاق از فروشگاه خارج شود. یکی از مسئولان فروشگاه هم که همراه آن‌ها آمده بود گفت ما کالاها را تحویل نمی‌دهیم اگر می‌توانید فرشگاه را پلمب کنید!

چون مسئولان تعزیرات در دسترس نبودند تا برای پلمب فروشگاه اقدام شود ماجرا به مقام قضایی در دادسرای انقلاب منتقل و جانشین دادستان دستور برخورد قاطع را صادر کرد. وی گفت: در این میان مشخص شد تعداد زیادی از کالاهای خارجی که پشت ویترین مغازه چیده شده بود برای نمایش فروش کالای قانونی بود، چراکه پس از سفارش آن کالاها که دارای شناسه قانونی بود، همان محصول به مشتری داده نمی‌شد و از انبار نمونه قاچاق آن خارج می‌شد، این یعنی پول کالای قانونی وارد شده از مشتری دریافت و کالای قاچاق که در حاشیه سود نامشروع زیادی برای آن‌ها داشت تحویل می‌شد.  حتی آن‌ها در اقدامی غیرقانونی برای کالاهای قاچاق فروخته‌شده گارانتی تحت عنوان برند خودشان تهیه کرده و در ازای آن هم مبالغی از مشتری دریافت می‌کردند. کار به اینجا که رسید یک مرتبه بیش از ۴۰ نفر به سمت ما حمله کردند و بنده، آقای «بیگ»، کارشناس معاونت بازرسی سازمان صمت و یکی از بازرسان ما را مورد ضرب و شتم قرار داده و از فروشگاه بیرون انداختند.

در این اقدام کم‌سابقه و تأسف‌بار کارشناس معاونت بازرسی بیش از ۴۰ لگد نصیبش شد. هدف آن‌ها از ایجاد درگیری خارج کردن کالاهای قاچاق از دو فروشگاه دیگر بود که این‌گونه هم شد.

در ادامه، ماجرا دوباره به اطلاع مقام قضایی رسید که با دستور ایشان مأموران انتظامی به محل آمدند و ما توانستیم اعمال قانون و محل را پلمب کنیم. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی بیان کرد: براساس اطلاعات بدست آمده تا این لحظه و طی بازرسی مداوم بیش از ۴ میلیارد تومان کالای قاچاق از چندین انبار و شعبه‌های این فروشگاه زنجیره‌ای کشف شده است. موضوع ضرب و شتم را هم از طریق مراجع قضایی پیگیر هستیم. باتوجه به اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از این بود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد هم طی تماسی با کارشناسان در قامت حمایت از متخلفان برآمده بود، با وی تماس گرفتیم که او در واکنش به ماجرا بیان کرد: بنده به عنوان مسئول برای پیگیری ماجرا تماس گرفته بودم که چه اتفاقی افتاده است، به هیچ عنوان تماس من در حمایت از کسی نبوده و ماجرا را تکذیب می‌کنم. وی در پاسخ به این موضوع که نظر شما در مورد درگیری این افراد با مأموران حین انجام وظیفه چیست، هم گفت: به هیچ عنوان این موضوع پذیرفتنی نیست و هرکس که دخیل بوده مانند برخورد با یک مغازه‌دار ساده با این فرد هم باید برخورد شود.

افکار عمومی خواستار برخورد با هنجارشکنان

حال با این اوصاف وقوع این گونه گردنکشی آن‌هم در مقابل اجرای قانون و مأموران دولتی و... جای سؤال دارد که چرا باید مدیر یک فروشگاه زنجیره‌ای به واسطه جیب پر پول به خودش اجازه دهد هر کاری در شهر بکند و دستور ضرب و شتم مأموران قانون را صادر کند. بی‌تردید افکار عمومی از دستگاه قضایی و دادستان شهر مشهد انتظار برخورد عبرت‌آموز با این هنجارشکنی‌ها را دارد که اگر این‌گونه نشود دیگر افراد متخلف هم به خودشان اجازه بروز رفتارهای مشابه را خواهند داد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی قاچاق تعزیرات سودجویی معاونت بازرسی سازمان صمت فروشگاه زنجیره ای حمایت از متخلف مورد ضرب و شتم کالای قاچاق لوازم خانگی فروش کالای یک فروشگاه شناخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جوانی جمعیت در سی سخت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان دنا در این همایش گفت::یکی از مهمترین فاکتور‌ها و شاخص‌ها در زمینه طرح جوانی و افزایش جمعیت عملیاتی کردن مشوق‌ها و طرح‌هایی است که در این راستا اعلام شده است.
یزدان پناه افزود:شهرستان دنا در حوزه جمعیت نقاط امیدبخشی دارد و تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین اولویت‌ها برای مسئولان و مردم است.
پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا هم گفت: برای قانون جوانی جمعیت در قانون ۷۳ماده‌ای شرح و وظایف هر اداره‌ای مشخص شده است و می‌طلبد هر نهادی به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد.
در ادامه سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان با حضور در مراسم جوانی جمعیت در شهرستان دنا گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری لازم است در بحث جوانی جمعیت همه ارگان‌ها پای کار باشند تا با جوان بودن جمعیت کشور از آسیب و گزند دشمنان دور باشیم.
حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت نیزگفت: تشکیل قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج در شهرستان دنا جهت مقابله با پیری جمعیت با حضور همه ارگان‌های زیربط ضرورت دارد.

دیگر خبرها

  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!
  • حمایت مردان آهنین از آلومینیوم مقابل پرسپولیس
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات