Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر پیشین عراق گفت: تهران همواره از ثبات و صلح در عراق استقبال می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان  امروز (سه شنبه) در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق از دو کشور به عنوان دو دوست ماندگار و برادر یاد کرد و افزود: ظرفیت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی تهران و بغداد بیش از پیش می‌تواند حالت اجرایی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات عبدالمهدی و دولت ایشان را در دوران نخست وزیری عراق در جهت بسط مناسبات فیمابین ستود و بر عزم ایران بر توسعه مناسبات با دولت عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایران همواره از صلح و ثبات عراق و نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال کرده است و به اراده مردم این کشور در تصمیم گیری‌های سیاسی احترام می‌گذارد. 

عبدالمهدی نیز در این دیدار بر مشترکات بی شمار ایران و عراق در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و آنها را سرمایه بزرگی برای نزدیکی هر چه بیشتر دولت و ملت دو کشور دانست./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند