Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای اکوادوری خود افزود: ما از کشورها نمی خواهیم بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کنند و همانطور که بارها گفته ام، بدنبال مهار چین یا جلوگیری از پیشرفت و توسعه این کشور نیستیم.

وی ادعا کرد: آنچه درپی انجام آن هستیم، عمل به بالاترین استانداردهای ممکن است همانطور که در سراسر جهان به آن مبادرت می ورزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن تاکید کرد که تجارت و سرمایه گذاری با چین برای همه کشورها مهم و سودبخش است. وی در عین حال گفت در ارتباط با چین، هیچ تفاوتی بین شرکت خصوصی و کشور وجود ندارد، از اینرو کشورها قبل از سرمایه گذاری در آن کشور باید موارد احتیاطی را رعایت کنند.

پیشتر در ماه جاری، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یک مرکز ماموریتی ویژه چین برای مقابله با تهدیدهای احتمالی این کشور راه اندازی کرد.

سیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این مرکز برای مقابله با چالش جهانی چین ایجاد شد که شامل همه حوزه های ماموریتی سازمان سیا می شود.

در همین حال، شمار فزاینده ای از جمهوریخواهان آمریکا از دولت خواسته اند به تقویت نظامی چین و هشدارها درمورد کاهش بودجه دفاعی ایالات متحده توجه داشته باشد.

این مساله در میانه انتشار گزارشی ادعایی مبنی بر انجام آزمایش موشکی مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای مطرح است.

روزنامه فایننشال تایمز به تازگی در گزارشی مدعی شد که چین در ماه اوت (مرداد) یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که پس از چرخیدن به دور مدار زمین، به هدف خود برخورد کرده است. این آزمایش موشکی در رادارهای آمریکا شناسایی نشده و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را غافلگیر کرده است.  

فایننشال تایمز به نقل از پنج منبع آگاه گفت: این موشک مافوق صوت در مدار پایین به دور زمین یک بار گشته و سپس در نزدیکی هدف خود فرود آمده است.  

چین می گوید این کشور چندی پیش یک سیستم فضایی را آزمایش کرده، که البته موشک مافوق صوت نبوده است.

کد خبر 1565485

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راههای رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدارها به فلسطین اشغالی سفر کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند