Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیرقانونی از سوی برخی افراد که خود را روانشناس می‌نامند اما پروانه اشتغال ندارند، بیان کرد: به زودی این سازمان، اسامی روانشناسان زرد و روانشناس‌نماها را منتشر خواهد کرد تا این روانشناس‌نماها به مردم معرفی شوند و کسی به آنها مراجعه نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و افزایش احساس نیاز و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم هشدار داد و گفت: مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کنند و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان یابند.

حاتمی این را هم گفت که فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی و مشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت نکرده‌اند اما عضو سازمان هستند، می‌توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این‌که روزانه شکایت‌های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌دهند، به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می‌شود، افزود: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌اند، زیاد است و فعالیت این افراد غیرقانونی است.

او ادامه داد: بارها و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد، حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم هم نباید برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به چنین افرادی مراجعه کنند.

حاتمی با بیان این‌که حدود ۷ هزار روانشناس دارای پروانه کار در کشور فعالند، تصریح کرد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به‌کارگیری دانش‌آموختگان روانشناسی و مشاوره‌ بدون این‌که این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خطاب به مردم تاکید کرد: حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان پیدا کنند.

کد خبر 633139 برچسب‌ها روانشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روانشناسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خدمات روانشناسی و مشاوره پروانه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد

آفتاب‌‌نیوز :

سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: عملیات وعده صادق غزوه خیبر دیگر بود و پیروزی بزرگ دیگر برای رزمندگان اسلام. زوایای پیدا و پنهان این عملیات باید توسط اندیشکده‌ها تحلیل شود.

وی با اشاره به مراسم استاد نمونه کشوری گفت: به این مراسم از سه جنبه توجه شده است اول رشد فزاینده این اساتید طی سال‌های گذشته است. از ۱۰ استاد به ۶۰ الی ۷۰ استاد رسیده ایم و میزان تعداد گروه و جایزه‌ها هم افزایش یافته است. همچنین به اساتید نمونه کشوری که با همکاری اساتید این سازمان در محور‌های پژوهشی سازمان پروپوزال داشته باشد یک میلیارد تومان گرفت تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی افزود: ما آینده پژوهشی دنیا را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم مسائل پژوهشی که مطرح است شامل میکرو الکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، امنیت غذایی، سوخت پاک هیدروژن و موارد دیگر است که سازمان پژوهش‌ها روی آن‌ها کار می‌کند.

وی افزود: هر استاد نمونه کشوری که در این زمینه‌ها پروپوزال داشته و با همکاری اساتید سازمان روی آن کار کند و این طرح را پیش ببرد تا یک میلیارد تومان گرنت به آن اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره