Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا،  جدیدترین آمار بانک مرکزی بیانگر این است که از مجموع چک‌های مبادله شده بیش از ۷.۱ میلیون فقره وصول شده که از این تعداد حدود ۶.۶ میلیون فقره عادی و بالغ بر ۰.۵ میلیون فقره رمزدار بوده است؛ بنابراین در کل کشور ۹۲.۶ درصد از کل چک‌های وصولی را چک‌های عادی و ۷.۴ درصد را چک‌های رمز دار تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر مبلغی نیز، از ۳۵۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان چک‌های وصولی در کل کشور حدود ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای چک‌های عادی و بیش از ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خاص چک‌های رمزدار بوده است.

بر این اساس، در کل کشور ۶۱.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های وصولی را چک‌های عادی و ۳۸.۱ درصد دیگر را چک‌های رمزدار به خود اختصاص داده‌اند.

کدام استان چک‌های وصول شده رمزدار بیشتری دارد؟ 

طبق این گزارش، در شهریور امسال در کـل کشـور بیش از ۵۲۹ هـزار فقـره چـک رمـزدار بـه ارزشـی بالغ بر ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۵.۷ و ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است.

در ماه مورد بررسی، در استان تهران بیش از ۱۷۶ هزار فقـره چـک رمـزدار بـه ارزشـی معادل ۷۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وصول شد که در این ماه، ۵۰.۳ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (۳۳.۳ درصـد)، اصفهان (۹.۵ درصد) و خراسان رضوی (۷.۵ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

همچنــین، ۷۰.۱ درصــد از ارزش چــک‌هــای فــوق در اســتان‌هــای تهــران (۵۹.۳ درصــد)، اصفهان ( ۶.۲ درصد) و خراسان رضوی ( ۴.۶ درصد) وصول شده است.

چک عادی و رمزدار چیست؟ 

گفتنی است؛ چک‌های عادی به چک‌هایی گفته می‌شود که اشخاص به حساب جاری خود صادر کرده و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد. گیرنده وجه چک ممکن است خود صادرکننده یا حامل آن بوده یا چک در وجه شخصی معین یا به حواله کرد آن صادر شده باشد.

چک‌های رمزدار، چک‌هایی هستند که بنا به درخواست مشتری و به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی توسط بانک به عهده همان بانک یا شعب آن و همچنین می‌تواند بر عهده سایر بانک‌ها تحت عنوان چک رمزدار بین بانکی صادر شود.

این قبیل چک‌ها جهت تسهیل و تسریع در نقل و انتقال وجوه بین بانکی صادر شده و پرداخت وجه آن توسط بانک صادرکننده تضمین می‌شود.

پربیننده ترین کدام یک از مدیران بانک‌ ها ممنوع‌ الخروج هستند؟ آموزش تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک ها به شماره شبا تصمیم دولت برای سرعت‌ بخشی به بازپرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی بی‌ میلی بانک ها به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن آمار چک‌ های برگشتی شهریور اعلام شد + جزییات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک رمز دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، «اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با بیان اینکه سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

او ادامه داد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

این مقام مسؤول مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به اینکه طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است، گفت: عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی در پایان با تاکید بر اینکه عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است، افزود: دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

کد خبر 6090978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد