Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@10:45:23 GMT

فیس بوک ۱۴.۲۵ میلیون دلار غرامت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۲۶۰۵

فیس بوک ۱۴.۲۵ میلیون دلار غرامت می‌دهد

فیس بوک برای تسویه شکایات دولت آمریکا درباره تبعیض علیه کارمندان آمریکایی در این شرکت و نقض قوانین استخدام فدرال ۱۴.۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تسویه دو شکایت مذکور توسط وزارت دادگستری و وزارت کار آمریکا اعلام و فیس بوک نیز آن را تأیید کرده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی وزارت دادگستری آمریکا با ثبت شکایتی فیس بوک را متهم کرد در استخدام کارمندان پاره وقت، شهروندان خارجی از جمله افرادی که ویزای H-۱B دارند را ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب شرکت کارمندان خارجی را به طور پاره وقت برای سمت‌های شغلی خاصی استخدام می‌کند. البته شرکت‌های فناوری به طور گسترده کارمندانی با این نوع ویزا استخدام می‌کنند.

این پرونده به طور کلی روی استفاده از یک گواهینامه کار دائمی به نام طرح PERM متمرکز بود. دولت آمریکا اعلام کرد فیس بوک از استخدام کارگران آمریکایی برای مشاغلی سرباز می‌زند که تحت برنامه PERM آنها را برای دارندگان ویزاهای موقت حفظ کرده است.

درهر حال این شرکت طبق شرایط تسویه ۴.۷۵ میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کند. علاوه بر آن فیس بوک ۹.۵ میلیون دلار به قربانیان واجد شرایطی غرامت می‌دهد که در استخدام آنها تبعیض رخ داده است.

فیس بوک در حالی این شکایات را تسویه می‌کند که با فشار روزافزونی از سوی دولت روبرو است. از سوی دیگر در ماه جاری یک کارمند سابق این شرکت افشاگری‌هایی علیه آن انجام داد و در کنگره نیز حاضر شد.

کریستن کلارک دستیار دادستان کل آمریکا در بخش حقوق مدنی توافق با فیس بوک را امری تاریخی اعلام کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فیسبوک غرامت میلیون دلاری فناوری میلیون دلار فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال ۱۴۰۳ قراردادهای مهمی در صنعت نفت کشور به امضا خواهد رسید و به‌تدریج تمامی تفاهم‌نامه‌ها در این سال به قرارداد تبدیل خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه 16 میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی اظهار داشت: امروز با ورود پتروشیمی‌ها به بخش بالادستی یک رویکرد مهم آغاز می‌شود که این رویکرد، منشأ خیر و برکت برای ملت ایران است.

وی افزود: پیش‌از این با سرمایه‌گذاری بانک‌ها که امانت‌دار پول مردم هستند در صنعت نفت و گاز، شاهد مشارکت مردم در جهش تولید بودیم و امروز با ورود پتروشیمی‌ها که سهامداران اصلی آن‌ها نیز مردم هستند به بخش بالادستی، شاهد مشارکت مردم در جهت جهش تولید در صنعت نفت هستیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "وزارت نفت سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی را به هیئت وزیران پیشنهاد داد"، گفت:  با پیشنهاد وزارت نفت این رویکرد جدید شکل گرفته تا شرکت‌های پتروشیمی بتوانند در کنار شرکت‌های اکتشاف و تولید به‌صورت مستقیم با شرکت ملی نفت برای توسعه بخشس بالادستی وارد قرارداد شوند.

وی ادامه داد: با همکاری بانک‌ها در سال گذشته 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش بالادستی آغاز شد که از این میزان 12.5 میلیارد دلار آن برای میادین مشترک است که از این رقم 11.5 میلیارد دلار برای توسعه یکپارچه آزادگان شمالی و جنوبی و رسیدن به تولید 570 هزار بشکه در روز است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: همچنین در بیستم اسفندماه با امضای 4 قرارداد، طرح بزرگ 20 میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی آغاز شد که پروژه بسیار مهمی در بخش نفت و گاز کشور است.

خجسته‌مهر با اشاره به ارزش 6.4 میلیارد دلاری تفاهم‌نامه‌های امروزی که با شرکت‌های پتروشیمی برای ورود به بخش بالادستی امضا شده، گفت: در صورت پیوستن هلدینگ‌های پتروفرهنگ و باختر، ارزش این تفاهم‌نامه‌ها که در آینده نزدیک به قرارداد تبدیل می‌شوند به 7 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، 20 مخزن گازی در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برای تولید روزانه مجموعا 130 میلیون مترمکعب گاز به شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی واگذار می‌شود که در مرحله اول قراردادهای محرمانگی برای ارائه اطلاعات کامل مخازن با شرکت‌ها امضا شده و این شرکت‌ها موظف هستند در سریعترین زمان ممکن، طرح‌های توسعه‌ای خود را با جزئیات ارائه دهند و در سال جاری این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: با ورود شرکت‌های پتروشیمی به بخش بالادستی، هم به کاهش ظرفیت خالی ناشی از کسری خوراک صنعت پتروشیمی کمک می‌شود و هم برای افزایش 30 میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی در خلال برنامه هفتم به خوراک نیاز است که این رویکرد می تواند به تأمین خوراک پایدار این صنعت، کمک کند.

وی ادامه داد: در 8 سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالانه 1.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز شده، اما در دولت سیزدهم در 2.5 سال اخیر، مجموعا 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده، به عبارتی به‌طور متوسط 6.3 میلیارد دلار در سال جذب سرمایه در نفت و گاز شده که 4 تا 5 برابر دولت‌های قبلی است.

خجسته‌مهر خاطرنشان کرد: در سال 1403 قراردادهای مهمی در صنعت نفت کشور به امضا خواهد رسید و به‌تدریج تمامی تفاهم‌نامه‌ها در این سال به قرارداد تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت