Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@13:33:21 GMT

لحظه‌های سخت بشار اسد در کاخ‌ دمشق

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۲۶۰۷

لحظه‌های سخت بشار اسد در کاخ‌ دمشق

آفتاب‌‌نیوز :

نشریه بریتانیایی "آبزرور" در مقاله‌ای مدعی شده که "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه نزدیک به یک دهه است که به رهبری "مطرود" تبدیل شده و تلاش کرده جلسات دیداری را در خارج از دمشق برگزار کند و حتی در بسیاری از موارد خود را بر مهمانان کشورش تحمیل کرده و کم‌تر فردی در عرصه سیاست پیدا می‌شود که تمایل و رغبتی به دیدار با او داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "مارتین چولوف" خبرنگار این نشریه در قامشلی سوریه در گزارش خود اشاره می‌کند که بشار اسد به استثنای دستیاران مورد اعتمادش با فرد دیگری در ارتباط نیست و اکثر اوقات در تنهایی در کاخ خود زندگی می‌کند.

این نشریه می‌نویسد: اسد بر وضعیت شکننده‌ای حکومت می‌کند. او از دوستان و یاران اندک‌اش حمایت می‌خواهد. او می‌داند که باقیماندن‌اش در قدرت با هزینه‌ای زیاد بوده است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در سفر‌های منظم خود به سوریه جلسات‌اش را در داخل پایگاه‌های روسیه در آن کشور برگزار کرده و اسد را مجبور کرده در این نشست‌ها به او ملحق شود.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: اکنون به نظر می‌رسد سوریه پس از انقلاب‌های موسوم به بهار عربی در مرکز برنامه بازگرداندن ثبات به منطقه قرار گرفته و طی سالیان اخیر امارات و عربستان مقام‌های خود را به دمشق اعزام کرده‌اند. مصر و اردن نیز از امریکا خواسته‌اند تا در مورد ادغام مجدد سوریه در جامعه بین‌المللی و در میان دولت‌های عربی کمک کند.

واشنگتن ماه گذشته برای بازگرداندن اسد به میدان نقش ایفا کرد و از تلاش امریکا برای حل بحران سوخت در لبنان از طریق ارسال منابع گازی طبیعی مصر از مسیر اردن و سوریه به بیروت خبر داد. پیشنهاد امریکا آن است که به اسد نقشی مستقیم در یافتن راه حل بحران لبنان ارائه دهد.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: اسد به شکلی غیرمعمول سریعا با خواسته امریکا موافقت کرده تا مقادیر قابل توجهی گاز از مصر به لبنان ارسال شود. آنچه حکومت سوریه برای دستیابی به آن تلاش می‌کند، لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی امریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه و احیای روابط دیپلماتیک با غرب و با کشور‌های عربی است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بشار اسد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا