Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@23:31:32 GMT

۱۸ قطعه جدید محصولات سایپا داخلی‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۲۶۹۳

۱۸ قطعه جدید محصولات سایپا داخلی‌سازی می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو قرار است ۱۸ قطعه داخلی‌سازی شود که با تحقق آن ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

به گزارش سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی در حاشیه مراسم پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، گفت: در حالی پنجمین میز تعمیق ساخت داخل از امروز شروع به کار کرد که در ۴ میز گذشته گروه خودروسازی سایپا دستاورد‌های خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۴ میز گذشته هدف گذاری برای کاهش ارزبری ۲۰۰ میلیون دلار بود و تاکنون به میزان ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی محقق شده، افزود: گروه خودروسازی سایپا توانست ۸۰ قطعه را داخلی سازی کند و این اتفاق بسیار مهمی است که با همت مهندسان کشور عملیاتی شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در میز پنجم تعمیق ساخت داخل، قرار است ۱۸ قطعه دیگر با همکاری ۱۶ قطعه ساز، داخلی سازی شود که با عملیاتی شدن این امر، ۳۰ میلیون دلار دیگر صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مدت زمان داخلی سازی ۱۸ قطعه بین یک تا دو سال خواهد بود، تصریح کرد: یکی از قطعات خاصی که قرار است قطعه سازان برای ساخت و تعمیق ساخت داخل آن اقدام کنند و همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودرو بوده ایربگ ACU است که با تحقق این امر مشکلات تولیدکنندگان خودرو کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

سلیمانی با بیان اینکه ایربگ ACU توسط یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع دفاع تولید و تامین خواهد شد، گفت: افزایش تعمیق ساخت داخل به رشد تولید، کاهش هزینه و کاهش وابستگی به واردات کمک می‌کند و ما از هر گونه همکاری با قطعه سازان با توجه به اهداف یاد شده استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه به تولید شش ماهه خودرو در گروه خودروسازی سایپا اشاره و خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری مجموعه سایپا ۲۱۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرد که این عدد نشان دهنده رشد ۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه اگر محدودیتی در تولید موتور خودرو وجود نداشت، میزان تولید خودرو افزایش قابل توجهی پیدا می‌کرد؛ افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است ظرف دو سال آینده حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتور جدید با تکنولوژی جدید تولید شود و در محصولات آتی سایپا مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است براساس قرارداد امضا شده بین سایپا و قطعه سازان قرار است، ایربگ ACU با ساخت داخل ۳۰ درصد، صفحه نمایشگر چند منظوره MDF با ساخت داخل ۳۶ درصد، مجموعه مالتی مدیا و دوربین عقب با ساخت داخل ۶۰ درصد و پروژه دیگر مجموعه مالتی مدیا و دوربین عقب در دو فاز با ساخت داخل ۶۰ درصد انجام خواهد شد.

پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال و با هدف صرفه جویی ارزی بیش از ۵۶ میلیون یورو آغاز به کار کرد و بر این اساس در قرارداد منعقد شده بین خودروسازان و ۲۳ شرکت داخلی، قرار است ۳۳ قطعه-پروژه، داخلی سازی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سایپا خودروسازی گروه خودروسازی سایپا تعمیق ساخت داخل صرفه جویی ارزی ساخت داخل میلیون دلار داخلی سازی پنجمین میز صنعت خودرو ۱۸ قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار