Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدصالح جباری، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه برای  بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر امسال از ظرفیت خود دانش‌آموزان استفاده خواهد شد گفت: دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های انجمنی در مساجد همدان به روایتگری این حماسه می‌پردازند که به این منظور کارگاه‌هایی برای آموزش روایتگری در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برگزاری پویش ۱۰۰۰ نفری «من همان دانش‌آموزان سی مهر ۵۷ هستم» گفت: پارسال با مشارکت خوب دانش آموزان در پویش «همراه بودیم» و امسال نیز به همت همین دانش آموزان شاهد روایتگری این حماسه در مساجد شهر خواهیم بود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با روایتگری در مساجد و تهیه یک اثر رسانه‌ای از آن در جشنواره روایتگری ماجرای روز سی ام شرکت کنند و جوایز آن بهره‌مند شوند.

۳۰ مهر سال ۵۷ بود که شماری از دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان،سینما رکس آبادان و سرکوب دانش‌آموزان تظاهرات دبیرستان پروین همدان در مرکز شهر همدان فریاد الله اکبر سر دادند، فریاد‌هایی که کم کم تبدیل به مرگ بر شاه شد.

شاهدان عینی اعلام کرده بودند بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی حضورداشته اند که پیشقراولان آن دانش آموزان و نوجوانانی بودند که شجاعانه برای دفاع از حق به میدان آمده بودند و مأموران رژیم طاغوتی در خیابان شورین قدیم آنان را به گلوله بستند.

خروش ضد طاغوتی همدانی‌ها که حماسه ۳۰ مهر را رقم زد، بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح ملی و جهانی داشت، به طوری که پس از آن، سلسله تظاهرات بسیاری علیه رژیم شاهنشاهی به راه افتاد که یکی از آن‌ها حماسه ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ بود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی