Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:56:43 GMT

کنگره برزیل علیه بولسونارو وارد عمل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۴۳۱۰۳

کنگره برزیل علیه بولسونارو وارد عمل می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سی ان ان، گزیده هایی از این پیش نویس حاکی است که بولسونارو و دیگر مقام های دولتی برزیل متهم اند که اجازه می دهند این ویروس مرگبار به امید دستیابی به ایمنی جمعی، در میان مردم شیوع یابد.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در برزیل بر اثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته اند و این کشور، دومین آمار بالای مرگ و میر ناشی از این بیماری را بعد از آمریکا در جهان داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش تحقیقاتی، سیاست های دولت بولسونارو عامل مرگ بیش از نیمی از این افراد دانسته شده و درخواست طرح اتهام قتل علیه رئیس جمهوری مطرح شده است.

با این حال، بخش هایی از پیش نویس این سند باید قبل از ارائه، تغییر کند یا به روز شود.

در بخشی از این سند آمده است: رویکرد بی پروای دولت بولسونارو نسبت به همه گیری، برزیلی ها را در معرض خطر ابتلا جمعی قرار داده است. در بخشی دیگر، مساله قصد ایمنی جمعی از طریق ابتلا طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

در پیش نویس این گزارش همچنین اتهامات جنایی علیه ۶۹ فرد دیگر از جمله سه پسر بولسونارو و مقام های فعلی و سابق دولت مطرح شده است. انتظار می رود که این سند ۱۲۰۰ صفحه ای امروز (چهارشنبه) در سنای برزیل به طور رسمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهوری برزیل که در تلاش برای انتخاب مجدد در انتخابات سال آینده است، پیشتر از نحوه تحقیقات درمورد مدیریت وی بر همه گیری انتقاد کرده و آن را برخوردار از انگیزه سیاسی دانسته است.

وی همچنین از مدت ها قبل اهمیت این ویروس را کم جلوه داده و بر ضرورت اولویت دادن به سلامت اقتصادی برزیل استدلال کرده است. تست کرونای بولسونارو در سال ۲۰۲۰ مثبت از آب درآمد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ژائير بولسونارو برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژائير بولسونارو برزیل ویروس کرونا ژائير بولسونارو برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۴۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد